تعرفه‌های درمانی سال ۹۲ در دولت تصویب شد

۲۰فروردین۱۳،

تعرفه‌های درمانی سال ۹۲ در دولت تصویب شد | چاپ |
سه شنبه ۲۰ فروردین ساعت ۱۳:۵۰

بینا- معاون درمان وزارت بهداشت از تصویب تعرفه‌های خدمات درمانی در دولت خبر داد و گفت: این تعرفه‌ها تا آخر هفته ابلاغ شده و اجرایی می‌شود.
به گزارش بینا، حسن امامی رضوی پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست توسعه برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعرفه‌های پزشکی یکشنبه قبل در دولت به تصویب رسید و مسیر ابلاغ را طی می‌کند که امیدواریم تا آخر هفته ابلاغ شده و اجرایی شود.
وی در مورد افزایش میزان تعرفه‌ها خاطرنشان کرد: تعرفه‌ها در بخش دولتی ۱۸ درصد و در بخش خصوصی ۲۹ درصد افزایش داشته است.
امامی رضوی هزینه تخت بستری در بیمارستان‌ها را حدود ۷۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: این رقم در مورد تخت‌های ICU و CCU متفاوت است چون خدمات اضافی ارائه می‌شود و بستگی به نوع و حال بیمار نمی‌توان عدد مشخصی را اعلام کرد.
معاون درمان وزارت بهداشت تأکید کرد: در مورد خدمات بستری گرانقیمت اصل آن است که هزینه به مردم تحمیل نشود چرا که در بخش خصوصی بیمارانی که مراجعه می‌کنند اگر زیر پوشش بیمه تکمیلی باشند از آن بهره‌ می‌برند و اشخاصی که این امکان را ندارند به بخش دولتی مراجعه می‌کنند.
امامی رضوی کمبود تخت‌های ویژه در بخش دولتی را یکی از عوامل مراجعه مردم به بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: در این راستا به پوشش حمایتی مردم و همکاری بیشتر بیمه‌ها نیاز داریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد اجرای پزشک خانواده در تهران گفت: از نظر زیرساخت‌ها برای اجرای پزشک خانواده در تهران مشکلی نداریم و اگر اعتبار اختصاص داده شود این برنامه در تهران به طور تمام و کمال اجرا می‌شود.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.