تعرفه خدمات بیمارستانی یک سوم هزینه تمام شده است

اردیبهشت ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تعرفه خدمات بیمارستانی در کشور هم اکنون یک سوم هزینه تمام شده خدمات است و تعرفه‌های مصوب فعلی با هزینه واقعی بیمارستان‌ها و نرخ تورم فاصله بسیاری دارد.

محمد آقاجانی در گفت و گو با فارس، افزود: تعرفه فعلی خدمات بیمارستانی به هیچ وجه کفاف هزینه بیمارستانها را نمی‌کند و امیدواریم شورای عالی بیمه برای تصویب تعرفه های خدمات درمانی سال آ‌ینده یک بازنگری اساسی داشته باشد که این کار البته نیازمند منابع لازم است.

وی ادامه داد:‌ البته افزایش تعرفه های خدمات پزشکی باید به گونه ای باشد که با افزایش سطح و عمق پوشش خدمات بیمه ای به افزایش پرداخت از جیب مردم منجر نشود.

وی افزود:‌در زمان حاضر بر اساس اطلاعات به دست آمده از حسابهای ملی سلامت ۶۰ درصد هزینه های سلامت بر دوش مردم است در حالی که بر اساس قانون این میزان باید بعد از اجرای قانون برنامه توسعه چهارم و ۳ سال از اجرای برنامه توسعه پنجم به ۳۰ درصد کاهش می‌یافت.

معاون وزیر بهداشت گفت:‌ این اطلاعات نشان می‌دهد که اکنون مردم دو برابر بیش آنچه در قانون باید برای سلامتشان هزینه کنند از جیبشان پرداخت می‌کنند و این مسئله کاملاً بر خلاف قانون است.

آقاجانی اضافه کرد: تنها راه حل این مسئله افزایش سهم سلامت از بودجه‌های عمومی و درآمد ناخالص ملی است. در زمان حاضر آمارهای موجود نشان می دهد که سهم سلامت از بودجه‌های عمومی کشور حدود ۱۰ درصد است اما در عمل واقعیتها نشان می‌دهد که حداکثر ۶ درصد از درآمد ناخالص ملی در حوزه سلامت هزینه می گردد.

وی گفت: کاهش سهم دولت و بودجه‌های عمومی از هزینه های سلامت و افزایش پرداخت از جیب مردم برای سلامت در حالی است که با افزایش انفجارگونه هزینه های سلامت در ایران و جهان به سبب گسترش تکنولوژی ها و خدمات گرانقیمت در حوزه سلامت و افزایش سطح انتظار مردم از سطح سلامتشان مواجه هستیم.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.