تعرفه خدمات حرفه‌اى داروخانه‌ها در بخش دولتى و خصوصى تعیین شد

با تصویب هیئت وزیران؛

سلامت > درمان
میزان و تعرفه خدمات حرفه‌اى داروخان‌ ها در بخش دولتى و خصوصى نظام سلامت تعیین شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تأیید معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و شورای عالی بیمه سلامت و به استناد بند «هـ» ماده (۳۸) قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران ـ مصوب ۱۳۸۹ ـ تصویب کرد: ارایه خدمات حرفه‌ای در داروخانه‌ها از قبیل تشخیص داروی تجویزشده توسط پزشک مربوط، تشخیص اصلی بودن داروی تجویز شده و معتبر بودن تاریخ مصرف آن، ارائه توضیحات لازم به بیمار درخصوص نحوه مصرف و عوارض داروی مورد نیاز و نیز ساخت داروهای ترکیبی تجویز شده توسط پزشک مربوط، جزء خدمات تشخیصی حوزه سلامت محسوب می‌شود.

بخش دولتی

بر این اساس، تعرفه ارایه خدمات حرفه‌ا‌ی یاد شده در بخش دولتی و خصوصی نظام سلامت شامل؛ پانزده درصد بهای هر نسخه و حداکثر تا سقف (۵۰۰۰) ریال. درمورد داروهای ترکیبی و ساختنی در داروخانه، ده درصد قیمت مواد مصرفی و حداکثر تا سقف (۹۰۰۰) ریال به عنوان هزینه ساخت تعیین می‌شود.

همچنین داروهای ترکیبی و ساختنی مشمول دریافت تعرفه پانزده درصد بهای نسخه مربوط به خدمات حرفه‌ای دارویی نیست.

بر اساس این مصوبه، در صورتی که داروخانه خصوصی در مرکز بهداشتی ـ درمانی مستقر نشود ولی مرکز مربوط برای همکاری با برنامه پزشک خانواده، خدمات دارویی (مشتمل بر خدمات سیاری و ده‌گردشی داروخانه و غیره) ارایه کند، تعرفه معادل (۳۵۰۰) ریال است.

بخش خصوصی

بر این اساس، نسخ با مبلغ کمتر از (۱۵۰۰۰) ریال، معادل (۴۰۰۰) ریال و نسخ با مبلغ بیشتر از (۱۵۰۰۰) ریال ، معادل (۱۰۰۰۰) ریال است. همچنین داروخانه‌های شبانه‌روزی برای ایام تعطیل و ساعت (۲۲) تا (۸) صبح روز بعد مجاز به دریافت حداکثر بیست درصد بیش از تعرفه فوق هستند.

تعرفه ارایه خدمات حرفه‌ای داروساز برای داروهای بدون نسخه که فهرست آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می‌ شود، پانزده درصد مبلغ کل دارو و حداکثر تا مبلغ (۴۰۰۰) ریال است.

بر اساس این مصوبه، تعرفه ارایه خدمات حرفه‌ای داروساز برای ساخت داروهای ترکیبی شامل؛ دستمزد ساخت داروهای نیمه جامد: دو قلمی (۶۰۰۰) ریال، سه قلمی (۷۵۰۰) ریال، بیشتر از سه قلم (۹۰۰۰) ریال است.

همچنین دستمزد ساخت داروهای مایع: دو قلمی (۴۰۰۰) ریال، سه قلمی (۵۰۰۰) ریال، بیشتر از سه قلم (۶۰۰۰) ریال و هزینه ساخت هر کپسول (۷۰) ریال تعیین شده است.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.