تعریف مشخصی از پوشش لباس در مراکز درمانی نداریم/با اجبار کراوات برخورد کردیم

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بعضی بیمارستان‌ها زدن کروات را اجباری کرده بودند که با آنان برخورد شد، گفت: متاسفانه هنوز یک تعریف مشخص در نوع پوشش لباس در مراکز درمانی نداریم و بیشتر مبنا بر عرف رفتار اشخاص است.

دکتر سجاد رضوی در گفت‌و‌گو با تسنیم، در زمینه چگونگی رعایت موازین حجاب و عفاف در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشور اظهار داشت: در زمینه موازین حجاب و عفاف نمی‌توان جزیره‌ای عمل کرد و مراکز درمانی نیز به مانند دیگر نقاط کشور در رعایت حجاب و عفاف براساس آیین نامه‌ها و بخش‌نامه‌های مربوطه اقدام می‌کنند و رعایت این موازین در ارزشیابی بیمارستان‌ها نقش مهمی دارد و اگر موردهایی برخلاف موازین حجاب و عفاف در مراکز درمانی ملاحظه و گزارش شود با آن برخورد می‌شود.

وی افزود: البته فضای بیمارستان‌ها با دیگر مکان‌ها متفاوت است و در مقوله موازین حجاب و عفاف ارباب رجوع، یعنی بیمار و همراه آن وقتی به بیمارستان و به خصوص اورژانس مراجعه می‌کند با توجه به وضعیت رسیدگی درمانی که در اولویت است، نمی‌توان اقدام قابل توجه‌ای کرد و برای رعایت حجاب باید این اشخاص خودشان در فضای خارج از بیمارستان‌ها به این مسئله توجه کنند و ما نمی‌توانیم و درست هم نیست که بخواهیم به بیمار و همراه آن در مورد حجابش تذکر بدهیم و این امر برای مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی بیشتر مقوله‌ای شخصی است. ما بیشتر در زمینه رعایت موازین حجاب و عفاف مربوط به پرسنل درمانی خودمان می‌توانیم اقدام کنیم.

رضوی در پاسخ به این پرسش که چرا پوشش و رعایت حجاب و عفاف در بیمارستان‌های خصوصی کمی با بیمارستان‌های دولتی متفاوت است و بیشتر به پوشش‌های غربی گرایش دارند، تصریح کرد: بله، ولی این به معنای آن نیست که تمام بیمارستان‌های خصوصی موازین حجاب و عفاف را رعایت نمی‌کنند بلکه تعداد معدودی از این بیمارستانها می باشند که متعاقبأ نیز در این موارد تذکرات لازم را ارائه کرده ایم ولی حتی بیمارستان خصوصی داشتیم که آنقدر در زمینه موازین حجاب و عفاف خوب عمل کرده بود که به قدردانی از این بیمارستان منتهی شد.

مدیرکل نظارت بر درمان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: به طور مثالً بعضی از بیمارستانهای خصوصی، زدن کراوات را اجباری کرده بودند که با آنان برخورد کردیم، ولی واقعیت این است که در مورد کیفیت و نوع لباس در مراکز درمانی، هنوز یک تعریف مشخص از کیفیت و نوع لباس نداریم و این مسئله یعنی رعایت نوع پوشش که مثلأ مانتو تنگ نباشد بیشتر معطوف به رفتار و کردار شخصی اشخاص خلاصه شده است. ولی در مجموع اگر اشخاص از نوع پوشش و عدم رعایت موازین حجاب و عفاف در بیمارستان‌ها گلایه‌مند بودند می‌توانند گزارشات خود را به دانشگاه‌های علوم پزشکی ارائه دهند تا بازرسان ما در ادامه بازرسی‌های خود به این گزارشات نیز رسیدگی کنند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.