تعطیلی بازار به تنهایی در کنترل کرونا اثرگذار نیست/انتظارمان جبران بخشی از خسارت‌هاست

ایسنا/هرمزگان نماینده هرمزگان در اتاق اصناف ایران از ممنوعیت فعالیت مشاغل سطح ٢،٣،۴در بندرعباس همزمان با سایر مراکز استان‌های کشور خبرداد.

مسعود محمد شاهی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه اصناف خود را ملزم به رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در اعمال محدودیت‌های رنگ بندی شهرها می‌دانند، اظهار کرد: با توجه به قرار گرفتن بندرعباس در وضعیت قرمز، طی ١٠روز آینده فقط مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت هستند و فعالیت سایر صنوف ممنوع می باشد.

نائب رئیس اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان و عضو ستادمدیریت شهرستان بندرعباس، ضمن قدردانی از اصناف بدلیل همراهی با ستاد مدیریت بیماری کرونا، افزود: کسبه و بازاریان بندرعباس در امر پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا از پیشگامان اصناف کشور هستند که درسالهای ٩٨و٩٩ به وظیفه اجتماعی خود عمل نموده و درپیک‌های کرونایی با تعطیلی داوطلبانه، سلامتی شهروندان را بر معیشت خود ترجیح دادند و یقینا مردم قدرشناس بندرعباس این همراهی کسبه و بازاریان را فراموش نخواهند کرد.

وی عنوان کرد: تعطیلی بازارها ضربه سنگیی بر اقتصاد و معیشت اصناف و شاغلین و خانوارهایی که از مشاغل صنفی  ارتزاق می کنند وارد خواهد کرد، که جبران آن سخت بوده اما انتظار است با حمایت دولت و اختصاص بسته های حمایتی، حداقل بخشی از این آسیب ها را جبران شود.

محمد شاهی، از همراهی ستادهای استانی و شهرستانی مدیریت بیماری کرونا با اصناف و توجه ویژه به نظرها و پیشنهادهای اتاق اصناف و اتحادیه‌های صنفی شهرستان بندرعباس هم قدردانی و بیان کرد: امیدواریم از امروز برای جبران یا به حداقل رساندن خسارت‌های ناشی از تعطیلی صنوف چاره اندیشی شود و حمایت‌های جدی‌تر و ملموس‌تری از بزرگترین تشکل مردمی انجام گیرد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: فعالیت اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان و اتحادیه‌های صنفی شهرستان نیز بر اساس دستورالعمل ستاد مدیریت بیماری کرونا در بخش‌های غیر ضروری با حداکثر یک دوم پرسنل و در مشاغل ضروری با حضور حداکثر دو سوم پرسنل انجام می‌شود لیکن اصناف، کسبه و متقاضیان پروانه کسب نیز تا زمان بهبود وضعیت، حتی المقدور از مراجعه حضوری به اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی خوداری و درخواستها ومطالبات خود را بصورت تلفنی و ازطریق سامانه مجازی صنوف پیگیری کنند.
 
وی ضمن تقدیر از فعالان صنفی بندرعباس خاطرنشان کرد: اکثر اصناف این شهرستان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، همراه با اجرای بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ستاد مدیریت کرونا را از اولویت‌های کاری خود می‌دانند.

نماینده هرمزگان در اتاق اصناف ایران بیان کرد: تغییر رنگ بندی به قرمز و تعطیلی صنوف گروه‌های دو، سه و چهار شرایط سختی را برای بسیاری از همکاران صنفی ما ایجاد می‌کند و حتی مشاغل گروه یک نیز در این شرایط با رکود شدید بازار مواجه می‌شوند اما همچنان سلامت شهروندان و همکاران صنفی ما به ویژه با توجه به شیوع نوع جهش یافته کرونا از هر چیز دیگری مهم تر است.

محمدشاهی با اشاره به تشدید بیماری کرونا در استان تصریح کرد: با تشکیل گشت‌های مشترک ستاد مدیریت بیماری کرونای شهرستان بندرعباس که با همکاری خوب عوامل مرکز بهداشت ،اداره نظارت بر اماکن عمومی و سازمان بسیج اصناف و بسیجیان حوزه بسیج اصناف و بازرسین واحد نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت و واحد بازرسی اصناف و همچنین همراهی خوب اداره کل تعزیرات انجام می گردد، روزانه سطح بازار مورد رصد قرارگرفته و در صورت مشاهده تخلف با متخلفین صنفی و آن دسته از صنوفی که پروتکل بهداشتی را رعایت نکنند، برخورد می شود.
 
نائب رئیس اتاق اصناف مرکز استان هرمزگان، از بی توجهی برخی تشکل‌های غیر صنفی، سازمان‌ها و دستگاه‌ها و برخی از شهروندان نسبت به عدم رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و برگزاری مراسمات، انجام سفرهای غیر ضروری و دورهمی های خانوادگی گلایه کرد و افزود: تعطیلی بازارها به تنهایی نمی‌تواند در امر مدیریت بیماری کرونا و خروج از وضعیت قرمز اثرگذار باشد و تا امروز اصناف نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند و انتظار داریم دیگر گروه‌ها و اقشار و عموم شهروندان نیز بیش از گذشته در کنار کسبه و بازاریان استان وشهرستان جهت پیشگیری و مقابله با کرونا قرار بگیرند.

وی، ضمن قدردانی از ایثار ومجاهدت‌های کادر پزشکی وبهداشتی که شبانه روز در کنترول و درمان وخدمت رسانی به بیماران تلاش می کنند  تصریح کرد: امیدواریم با کوشش و همراهی همه اقشار بتوانیم هرچه زودتر از وضع موجود خارج شویم.

انتهای پیام
 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.