تعطیلی تهران مشکل آلودگی هوا را برطرف نمی‌کند

در پی پیشنهاد رییس شورای شهر تهران برای تعطیلی دو هفته‌ای پایتخت در جهت مهار کرونا و آلودگی هوا، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: تعطیل کردن تهران برای کنترل آلودگی هوا نمی‌تواند کارساز باشد. راهکار کنترل و مدیریت آلودگی هوا همان راهکارهای گفته شده است اما به مرحله اجرا نمی‌رسد.

حسین شهیدزاده در گفت و گو با ایسنا افزود: پیشنهاد تعطیلی تهران برای کاهش آلودگی هوا نمی‌تواند کارساز باشد چراکه طی روزهای اخیر که با تعطیلات سه روزه (طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه) مواجه بودیم نیز هوا در تهران آلوده بود.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر ما بیشتر از آنکه به تعطیلی نیاز داشته باشیم به جابه‌جایی هوا نیاز داریم، ادامه داد: طی روزهای اخیر سرعت باد در تهران بسیار کم بود و در چنین شرایطی تمام آلاینده‌های تولید شده تجمیع می شوند و راهی برای خروج از شهر ندارند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه با بیان اینکه باتوجه به شیوع ویروس کرونا در کشور حتی اگر تعطیلی هم داشته باشیم با ترددهای خودرویی مواجه خواهیم بود، گفت: تعطیلی تنها در صورتی می‌تواند کارساز باشد که اجباری برای در خانه ماندن و عدم تردد وجود داشته باشد که این مسئله در کشور ما به خوبی قابلیت اجرایی ندارد.

شهیدزاده در پایان با اشاره به اینکه راه‌حل نجات از آلودگی هوا همان مواردی است که سال‌ها است مطرح می‌شود اما هنوز عملیاتی نشده، گفت: معاینه‌فنی دقیق و کامل، نصب فیلتر دوده روی خودروهای دیزلی، شرط دریافت معاینه‌فنی برتر برای ورود به محدوده طرح ترافیک و … از جمله این موارد هستند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.