تعطیلی قانون ارتقا کیفیت خودرو از سوی خودروسازان و عدم نظارت وزارت صنعت

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه وزارت صنعت گزارشی در مورد اجرای قانون ارتقاء کیفیت خودرو به مجلس ارائه نمی‌دهد، گفت: تلاشی از سوی خودروسازان برای اجرای این قانون صورت نگرفته است.

پایگاه اطلاع رسانی خودروسازی؛ روح‌الله جانی عباسپور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به تصویب قانون ارتقاء کیفیت خودرو در سال گذشته، گفت: طبق این قانون، مسئولان وزارت صنعت و شرکت‌های خودروساز باید هر سه ماه یک بار گزارشی در مورد اجرای قانون به مجلس ارائه می‌کردند که این اتفاق عملی نشده است. وی افزود: با وجود تصویب قانون ارتقاء کیفیت خودرو، تلاشی از سوی خودروسازان برای اجرایی شدن این قانون صورت نگرفته و اتفاقی در این مورد نیفتاده است.

توجیه مدیرعامل سایپا برای عدم نصب ایربگ روی پراید

عباسپور در ادامه با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون صنایع با مدیرعامل شرکت سایپا، گفت: این جلسه در مجلس برگزار شد و در آن مسائلی در خصوص افزایش قیمت خودرو، ارتقاء کیفیت خودرو و همچنین برنامه‌های تولیدی شرکت سایپا مورد بررسی قرار گرفت. وی ادامه داد: در این جلسه بحث‌هایی در مورد نصب ایربگ و ترمز ضد قفل بر روی تولیدات سایپا به منظور ارتقاء کیفیت محصولات داخلی مطرح شد که مدیرعامل سایپا معتقد بود نصب ایربگ بر روی پراید باعث افزایش قیمت تمام شده آن می‌شود و در نتیجه صادرات این خودرو کاهش خواهد یافت. عضو کمیسیون صنایع ادامه داد: به گفته مدیرعامل سایپا در حال حاضر پراید با قیمت بیش از ۹ میلیون تومان به کشورهای همسایه صادر می‌شود که در صورت نصب ایربگ بر روی این خودرو، قیمت آن افزایش می‌یابد و این موضوع حجم صادرات را کاهش خواهد داد. وی افزود: مسئولان سایپا پیش‌بینی می‌کنند امسال ۱۰۰ هزار دستگاه پراید صادر شود که افزایش قیمت ممکن است باعث کاهش میزان صادرات شود. وی تأکید کرد: ممکن است نصب تجهیزاتی مانند کیسه هوا و ترمز ضد قفل، قیمت تمام شده تولید را افزایش دهد، اما از بسیاری از تلفات جانی جلوگیری می‌کند که نمونه این مسئله را در تصادف وزیر راه و نجات جان وی به دلیل استحکام خودروی خارجی و وجود ایربگ مشاهده کردیم.

Share


خودروسازی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.