تعطیلی پنجشنبه ها در کلیه مقاطع تحصیلی

پس از تعطیلی دبستان‌ها، آموزش و پرورش به سراغ مدارس راهنمایی و متوسطه رفت و عنوان شد که مدارس یک‌نوبته می‌توانند در صورت تمایل و با هماهنگی مدیر مدرسه و منطقه، روزهای پنج‌شنبه تعطیل شوند.

فارس: وزیر آموزش و پرورش از تعطیلی تمام مدارس کشور در “روزهای پنج‌شنبه” از سال تحصیلی جدید خبر داد.

تعطیلی پنج‌شنبه مدارس از دبستان‌ها و به صورت آزمایشی در سال تحصیلی گذشته آغاز شد و در نهایت از سال تحصیلی جاری، تمام دبستان‌ها در روزهای پنج‌شنبه تعطیل شدند.

به رغم اینکه این طرح با مخالفت‌های بسیاری روبرو شد اما آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه این طرح در جهت استحکام خانواده‌هاست، تقویت انگیزه و نشاط دانش‌آموزان برای فراگیری بیشتر دروس، گسترش فعالیت‌های پرورشی و فوق برنامه برای رشد همه جانبه تربیتی دانش‌آموزان و انطباق بیشتر برنامه‌های آموزشی و تربیتی با شرایط سنی و ویژگی‌های روانی دانش‌آموزان را از اهداف این طرح عنوان کرد.

تقویت ارتباط مدرسه و خانواده‌، تحکیم تعامل عاطفی دانش‌آموزان با خانواده‌، انعطاف‌پذیری برنامه‌ها و زمان آموزش متناسب با شرایط اقلیمی و منطقه‌ای و همچنین تقویت انگیزش و فراهم کردن زمینه‌های ارتقای تحصیلی و حرفه‌ای شغلی و پژوهشی معلمان ابتدایی از دیگر اهداف این طرح است که از سوی آموزش و پرورش اعلام شد.

پس از تعطیلی دبستان‌ها، آموزش و پرورش به سراغ مدارس راهنمایی و متوسطه رفت و عنوان شد که مدارس یک‌نوبته می‌توانند در صورت تمایل و با هماهنگی مدیر مدرسه و منطقه، روزهای پنج‌شنبه تعطیل شوند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در این خصوص گفت: در حال حاضر تمام دبستان‌ها و بیش از ۸۰ درصد مدارس راهنمایی و متوسطه پنج‌شنبه‌ها تعطیل هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا تمام مدارس کشور در سال تحصیلی جدید در روزهای پنج‌شنبه تعطیل خواهند شد؟»، اظهار داشت: این موضوع قانون است؛ شورای عالی آموزش و پرورش تصویب کرده و رئیس‌جمهور امضا و ابلاغ کرده است.

با توجه به اینکه در طرح تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس، ضرورت بر یک‌نوبته شدن مدارس است، وزیر آموزش و پرورش روز گذشته در همایش تقدیر از فرهنگیان بسیجی برگزیده اظهار داشت: اصل بر این است که در مهر ماه سال ۹۱ هیچ مدرسه‌ای دونوبته نباشد مگر اینکه با بررسی‌های انجام شده مدرسه دیگری در آن مناطق وجود نداشته باشد.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.