تعطیلی ۷۵ واحد صنفی و شش صرافی به سبب فعالیت غیر مجاز ارزی

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ دوشنبه ۱۵آبان۹۱،

54-43.jpg

معاون پیشگیری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: تاکنون ۷۵ واحد صنفی و شش صرافی علی رغم دارا بودن مجوز اتحادیه صنفی پلمپ شده اند.

مهدی ابویی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: جلسه کارگروه روند اجرای دستور العمل پیشگیری و مقابله با مبادلات غیر قانونی ارز با ساماندهی صرافی ها در این ستاد تشکیل شد.

معاون پیشگیری و هماهنگی استانهای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: ۷۵ واحد صنفی به جرم تداخل صنفی در معاملات غیر مجاز ارز پلمپ شدند که ۲۳ مورد آن در تهران بوده‌اند.

وی افزود: همچنین شش صرافی دیگر در تهران علی رغم دارا بودن مجوز اتحادیه صنفی به سبب عدم دریافت مجوز از با نک مرکزی پلمپ شده اند.

معاون پیشگیری و هماهنگی ستاد با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی در تهران و سایر استانها در این زمینه از فعالیت موثر و خوبی برخوردار بوده اند، گفت: اقدام نیروی انتظامی در انجام ۱۵۰۴ بازدید، ابلاغ ۱۰۲۷ مورد تذکر و ۲۶۴ اخطار کتبی به صنوفی که در معاملات ارز تداخل صنفی داشته‌اند، قابل تقدیر است.

ابویی با اعلام خبر تشکیل کارگروه مقابله با مبادلات غیر قانونی ارز و ساماندهی صرافی ها با مسوولیت کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در همهی استانها و به ویژه استانهای مرزی گفت: با تشکیل این کارگروه اقدامات مربوط به پیشگیری و مقابله با معادلات غیر مجاز ارز و فعالیت صرافی های غیر مجاز به صورت هماهنگ در همه استانها پیگیری و اجرایی می گردد.

وی خاطر نشان نمود: دستور العمل پیشگیری و مقابله با معاملات غیر قانونی ارز و ساماندهی صرافی ها در جلسه اصلی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصویب و در حال اجراست.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.