تعلیق حکم فعالیت مؤسسه متخلف اعزام دانشجو به خارج/ادامه تبلیغات در روزهای تعلیق

گردآوری توسط گروه آموزش ممتازنیوز

تعلیق حکم فعالیت مؤسسه متخلف اعزام دانشجو به خارج/ادامه تبلیغات در روزهای تعلیق

تعلیق حکم فعالیت مؤسسه متخلف اعزام دانشجو به خارج/ادامه تبلیغات در روزهای تعلیق

پیگیری‌های صورت گرفته دربارهٔ یکی از مؤسسات متخلف اعزام دانشجو به خارج نشان می‌دهد که مؤسسه مذکور در عین صدور حکم تعلیق فعالیت، همچنان به تبلیغات خود در رسانه‌ها ادامه می‌دهد.

 

به گزارش ممتاز به نقل از فارس، انتشار یافتن گزارشی مبنی بر کلاه‌برداری یکی از مؤسسات اعزام دانشجو به خارج در خبرگزاری فارس، در نهایت نتیجه داد و حکم تعلیق مؤسسه مذکور صادر شد.

* تبلیغ در عین تعلیق!

احسان پیله‌ور یکی از فریب‌خوردگان مؤسسه مذکور در این باره گفت: به جهت ازدیاد تعداد شاکیان موسسه فوق الذکر، معاونت سازمان دانشجویی وزارت علوم مجوز این موسسه را تا اخذ رضایت از شاکیان پرونده به حالت تعلیق در آورده است.

وی ادامه داد: البته نکته‌ جالبی که در این رابطه وجود دارد این است که علیرغم تعلیق موسسه فوق الذکر در جلسه ۲۴ مرداد ماه کارگروه نظارت بر موسسات اعزام دانشجو وزارت علوم، متاسفانه همچنان شاهد ادامه تبلیغات وسیع این موسسه در شهر مشهد و انجام خدمات مشاوره‌ای آن موسسه بدون کمترین توجه به تعلیق صورت گرفته و بسیارتر شدن تعداد فریب خوردگان هستیم.

پیله‌ور همچنین خاطرنشان کرد: با همه این‌ها اخیرا متوجه شدیم که پرونده‌های علیه موسسه مورد نظر در شعبه‌های ۶۰۵ بازپرسی دادگاه صدف و ۷۲۳ دادگاه خیابان کوهسنگی شهر مشهد منجر به صدور قرار مجرمیت علیه این موسسه شده است.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر نیز متوجه شدیم که بر اساس دستور دادستان سایر پرونده‌های کیفری موسسه مذکور نیز در شعبه ۷۰۳ بازپرسی دادسرای خیابان کوهسنگی شهر مشهد به صورت تجمیع در حال رسیدگی است.

* لغو مجوز مؤسسه متخلف در صورت ادامه فعالیت در حالت تعلیق

علی‌محمد خان‌محمدی عضو کانون موسسان اعزام دانشجو به خارج دربارهٔ روند بررسی فعالیت مؤسسه مذکور گفت: طبق آخرین اطلاعاتی که در دست کانون مؤسسان است حکم تعلیق این مؤسسه صادر شده است ضمن اینکه مسئولین مؤسسه مذکور نیز به سبب بروز مشکلات مطرح شده چندان علاقه‌ای به ادامه فعالیت ندارند.

وی دربارهٔ ادامه تبلیغات این مؤسسه در حالت تعلیق اذعان داشت: ادامه این روند به نفع مؤسسه مذکور نیست و فعالیت غیرقانونی ممکن است منجر به لغو نهایی مجوز این مؤسسه شود.

خان‌محمدی همچنین تاکید کرد: این موسسه بر اساس حکم صادره باید خسارات وارد شده به فریب‌خوردگان را جبران کند چرا که در غیر این صورت کار به مراجع قضایی سپرده می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با این حال طبق گزارشات رسیده مؤسسه مذکور از تعداد ۱۰ شاکی، خسارات وارد شده به ۷ نفر را جبران کرده است و تنها تعداد محدودی برای دریافت خسارات وارده شده باقی‌مانده‌اند.

/۱۱۱/


اخبار ممتاز / دانشگاه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.