تعلیق دانشجویان متخلف در آزمون‌های مجازی دروس معارف

رئیس مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان از تعلیق دانشجویان متخلف در آزمون‌های مجازی دروس مجازی خبر داد و گفت: صدور گواهینامه دروس معارف به صورت ۲۴ ساعته بود و به همین دلیل برخی از دانشجویان از این مزیت‌ها سوء استفاده کردند، اما با آگاهی و اطلاع‌رسانی‌هایی که صورت گرفت، تعداد متخلفین کاهش یافت.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، دکتر مرتضی فاضلی در نشست خبری امروز که به منظور تشریح اقدامات مرکز آموزش مجازی دانشگاهیان برگزار شد، گزارشی در این زمینه ارائه  داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون تعداد کاربران سامانه آموزش مجازی به ۵۶ هزار نفر رسید و ۴۰ هزار دانشجو از بستر آموزش‌های مرکز آموزش مجازی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها استفاده می‌کنند.

وی در ادامه افزود: مرکز آموزش مجازی نهاد را در ۴ آموزشکده سامان دادیم، ۲۵۰ درس مجازی هم اکنون در این سامانه عرضه می‌شود و آنچه که در آموزش دروس معارف در دانشگاه‌ها تجربه شده است، هیچ محتوایی برای آن در نظر گرفته نشد،  این در حالی است که در سامانه مرکز از برترین اساتید استفاده شد که تجربیات خود را به اشتراک گذاشتند.

فاضلی خاطر نشان کرد: تعداد ۱۵۰ درس را مرتبط با سرفصل‌های دروس معارف و ۱۷ عنوان درس معارفی را در این دوره عرضه کردیم و هماهنگی‌های لازم را با دانشگاه‌ها در این زمینه داشتیم. 

وی در مورد مشکلات دوره‌های آموزش مجازی گفت: نواقصی از جمله ساختار ضعیف اینترنت بود که از طریق به کارگیری سرورهای نهاد ۴۰ درصد از مشکلات حل شد و مابقی مشکلات مربوط به تجهیزاتی بود که دانشجویان و اساتید از آن استفاده می‌کردند. خدمات پشتیبانی به صورت ۲۴ ساعته ارائه می‌شود و در این مدت به ۴۵۵ هزار درخواست پاسخ دادیم.

فاضلی در ادامه با اشاره به افزایش کیفیت آموزش دروس معارف، گفت: دروس معارف در آموزش مجازی با کیفیت بالاتری ارائه شد، محتواها به نوعی پاسخگوی نیاز دانشجویان بود، به همین دلیل توسعه آموزش‌های مجازی را در دستور کار خواهیم داشت، اما به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم که آموزش مجازی جایگزین آموزش حضوری شود، بلکه باید در کنار آموزش حضوری از آن استفاده کرد. 

وی همچنین از طراحی پلتفرم بومی برای این سامانه خبر داد و گفت: نهاد رهبری در دانشگاه‌ها طراحی پلتفرم بومی را آغاز کرده و بیش از دو سوم فناوری را در آن به کار گرفتیم که در کمتر از یک سال کل پلتفرم آموزشی نهاد بومی خواهد شد که قابل عرضه به سایر نهادها نیز خواهد بود. از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز دعوت به همکاری می‌کنیم که در این زمینه با نهاد همکاری لازم را داشته باشند. 

وی در خصوص تعلیق دانشجویان متخلف در آزمون‌های معارف، گفت: صدور گواهینامه دروس معارف به صورت ۲۴ ساعته بود و به همین دلیل برخی از دانشجویان از این مزیت‌ها سوء استفاده کردند، اما با آگاهی و اطلاع‌رسانی‌هایی که صورت گرفت، تعداد متخلفین کاهش یافت و رویه آزمون‌ها تغییر کرد. عده‌ای که تخلف کرده بودند، تعلیق شدند و باید ترم‌های آینده این درس را بگذرانند. 

فاضلی در پایان یادآور شد: آموزش مجازی دروس معارف در سامانه مجازی دانشگاهیان تا دو مرحله به صورت رایگان است و هیچ هزینه‌ای از دانشجو دریافت نمی‌شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.