تعلیق فعالیت هئیت مدیره کانون سازسازان خانه موسیقی غیرقانونی است

۴شنبه ۱۰م آبان iبه نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

بازرس کانون سازسازان

موسیقی > نهادها– ممتازنیوز:
تعلیق کانون سازندگان ساز خانه موسیقی با وجود ۱۱۰۰ عضو، بازرس کانون را iبه واکنش واداشت تا این اقدام خانه موسیقی را غیرقانونی بخواند.

 به گزارش تفسیری همشهری‌آنلاین iبه نقل از خبرگزاری هنر، مهدی مقدسی بازرس کانون سازندگان ساز خانه موسیقی در پاسخ iبه این پرسش که iبه چه سبب خانه موسیقی کانون سازندگان ساز را معلق نموده است، گفت: کانون سازندگان ساز نزدیک iبه ۱۲ سال قدمت دارد و یکی از کانون هفت گانه خانه موسیقی است که از همان ابتدای شکل گیری با مشکلاتی همراه بود.

وب ادامه داد: از همان ابتدا شکل گیری این کانون، افرادی مشکلاتی در انتخابات iبه وجود آورند و وقتیکه من iبه عنوان بازرس انتخاب شدم مخالفت‌های خود را iبه شکل مختلف اعلام نمودند و با یک سبب غیرقانونی درخواست نمودند که من iبه عنوان بازرس کانون نباشم؛ در صورتیکه من خودم وکیل دادگستری هستم و با همه قوانین از نزدیک آشنا هستم.

بازرس کانون سازندگان ساز در ادامه در این باره افزود: وقتیکه غلامرضا میرهاشمی‌ رئیس کانون سازندگان ساز شد تعدادی از اعضای خانه موسیقی مخالفت خود را اعلام نمودند؛ در صورتیکه ایشان بیشترین رای را آورده بود اما این افراد اشکالاتی پیش پا افتاده از ایشان گرفتند و طی یک روند غیرقانونی بدون رعایت اصول اساسنامه خانه موسیقی یک شورای داوری تشکیل دادند و بدون حضور نماینده ارشاد این شورا را برای تصمیم گیری برگزار نمودند. در این شورا فقط اعضای هیئت مدیره از جمله زیدالله طلوعی و آذر‌هاشمی‌حضور داشتند و اصلا اجازه ندادند که ما برای دفاع از خود حضور داشته باشیم و در نهایت با یک رای غیرقانونی کانون سازندگان ساز را معلق اعلام نمودند.

وی در ادامه تاکید نمود: در اساسنامه خانه موسیقی عنوانی iبه نام معلق وجود ندارد؛ بلکه در این اساسنامه سلب عضویت با شرایط خاص وجود دارد. همچنین در شورای داوری باید یک نماینده از وزارت ارشاد و یکی از افرادی که مورد شکایت قرار گرفته اند حضور داشته باشند و اگر غیر از این باشد آن جلسه خود iبه خود لغو می‌شود.

مهدی مقدسی با اشاره iبه اینکه با این اقدام دود iبه چشم خود خانه موسیقی می‌رود، خاطرنشان نمود: این کار سبب ایجاد بدبینی در بین اعضا می‌شود ؛زیرا اعضای کانون سازندگان ساز طبق مقررات انتخاب شدند اما بعضی از افراد در خانه موسیقی iبه راحتی هیئت مدیره را کنار گذاشتند و اعضای مشابه را iبه صورت غیرقانونی سرکار آوردند. همهی‌عضویت‌ها و هرفعالیت در خانه موسیقی باید براساس اساسنامه باشد؛ در غیر این صورت اقدامات غیرقانونی است و باید با متخلفان برخورد شود.

more

کانون سازاسازان هیئت مدیره خود را شناخت

بازرس کانون سازندگان ساز در پاسخ iبه این پرسش که شما چه اقداماتی در این زمینه انجام دادید، گفت: ما اعتراض خود را برای بازرس اصلی خانه موسیقی فرستادیم و بازرس باید iبه طور دقیق iبه این موضوع رسیدگی کند؛ زیرا بسیاری از اعضا هنرمند می باشند اما من یک وکیل هستم و می‌دانم که این کار غیرقانونی است. همچنین iبه هیئت تخلفات فرهنگی وزارت ارشاد شکایت نمودیم و آنها احضاریه‌ای برای خانه موسیقی فرستادند اما اعضا وقت کشی می‌کنند. من چندین بار این موضوع را iبه طور دقیق بررسی نمودم و صد در صد مطمئن هستم که این اقدام غیرقانونی است.

مهدی مقدسی درباره اعضای کانون سازندگان ساز گفت: اعضا شامل ۱۱۰۰ نفر می باشند که همه در یک جا نمی باشند و در همهی‌شهرستانها حضور فعال دارند. همچنین این کانون همزمان با تشکیل خانه موسیقی iبه وجود آمده است؛ iبه همین سبب وجود این کانون بسیار الزامی‌است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.