تعمیر ۱۱ توربین در مناطق نفتی جنوب به همت متخصصان داخلی

با تلاش متخصصان داخلی ۱۱ دستگاه توربین نیروی گازی در مناطق نفتی جنوب تعمیر و بازسازی شد.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین مناطق نفت خیز جنوب گفت: این تعداد  توربین گازی با قدرت ۱۵ مگاوات در کارگاه مرکزی  شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب در اهواز  در مدت یک ماه بازسازی شدند.
توربینهای گازی مهمترین تجهیزات صنعت نفت هستند که در کارخانه های بهره برداری نفت و گاز مایع ، تقویت فشار گاز  و تلمبه خانه های نفت به کار گرفته می شوند .
آقای زکی افزود : با راه اندازی این توربین ها  علاوه بر دستیابی به دانش فنی و  ایجاد فرصت های شغلی موجب تضمین تامین قطعات آنها نیز می شود.
وی  با اشاره به این که هزینه تامین قطعات و تعمیر هر دستگاه توربین توسط شرکت های خارجی ۴۰ میلیارد ریال محاسبه شده بود، افزود: با بومی سازی توربین های گازی در خوزستان ۴۴۰میلیارد ریال صرفه جویی اقتصادی عاید  صنعت نفت کشور شد .
شرکت خدمات مهندسی و تجهیزات صنعتی توربین جنوب یکی از شرکت های تابع شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب است که در اواخر سال ۱۳۸۲تاسیس شد.
این شرکت تعمیرات اساسی تاسیسات، تجهیزات و انواع ماشین‌آلات فرآیندی بالای چهار هزار اسب بخار از جمله انواع توربین‌های گازی مورد استفاده در صنعت نفت را بر عهده دارد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.