تعمیرات اساسی پالایشگاه تهران پایان یافت

خبرگزاری پانا : مدیر عملیات شرکت پالایش نفت شهیدتندگویان از پایان موفقیت آمیز تعمیرات اساسی(اورهال) واحدهای این پالایشگاه در برنامه زمان بندی شده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از وزارت نفت ،احمد خیری افزود: به منظور افزایش ضریب ایمنی و سلامت دستگاه ها و تجهیزات شرکت، همچنین جلوگیری از فرسایش و برطرف کردن عیوب احتمالی آنها، واحدهای تقطیر، تقطیر در خلا و گازمایع پالایشگاه تهران، تعمیرات اساسی شد.

به گفته خیری، تغییر مسیر و جابه جایی شیرهای کنترل پاس های کوره ۱۵۱، تعویض پکینگ بسترهای یکم و دوم برج اتمسفریک و چیدمان آنها در ۸ ساعت و انجام موفقیت آمیز بیش از ۶۰۰ دستور کار، از کارهای انجام شده در این تعمیرات اساسی بود.

خیری تاکید کرد: در این عملیات، قطعات مختلفی از مبدل ها پس از تعمیر یا تعویض و آزمایش نهایی با حداکثر ضریب ایمنی و دقت در حداقل زمان به واحد بازگشت.

مدیر عملیات شرکت پالایش نفت شهید تندگویان تاکید کرد: در این عملیات با تشخیص به موقع عیوب دستگاه ها و تعویض تجهیزات آسیب دیده، از بروز حوادث در لوله ها و تیوب ها و خسارت های مالی و جانی جلوگیری شد.

وی افزود: تمام کمپرسورها، تلمبه ها، تیوب ها و کولرهای واحدهای یادشده بازرسی شد و با برطرف شدن عیوب و افزایش راندمان دستگاه ها ضریب ایمنی واحد افزایش یافت.

تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها، عملیاتی حساس و مهم به لحاظ رساندن تجهیزات و قطعات پالایشگاهی به شرایط سلامت کامل است که در فاصله زمانی ۳ تا ۴ سال در تمام پالایشگاه‌ها اجرا می شود.

شرکت پالایش نفت تهران، دو پالایشگاه شمالی و جنوبی دارد که پس از تاسیس در فاصله سال های ۱۳۴۴ تا ۱۳۴۷ پالایشگاه جنوبی آن در سال ۱۳۴۸ و پالایشگاه شمالی در سال ۱۳۵۲ به بهره برداری رسیده است.

نفت خام سبک اهواز-آسماری، نفت خام مارون/شادگان و نفت خام آسیای میانه، اصلی ترین خوراک پالایشگاه تهران است.

 


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.