تعهد ۸ساله ایرانیان‌نت برای واگذاری ۸میلیون پورت ۲۰مگابایتی

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

عضو هیات مدیره اپراتور فیبر نوری گفت: این اپراتور قرار است در ۸ سال، ۸ میلیون پورت فیبر نوری با سرعت ۲۰ مگابیت را ایجاد کند. اکنون کشورهای جنگ دیده عراق، مصر و سوریه در حوزه فیبر نوری از ما جلوتر می باشند و نیازمند حمایت دولت هستیم.
 
 
 
محمدرضا مرادی در چهاردهمین نمایشگاه تله‌کام اظهار داشت: شرکت ارتباطات زیرساخت براساس مجوز دولت و مصوبات رگولاتوری، شرکت خدمات ارتباطی و الکترونیکی ایرانیان نت (تنها اپراتور فیبر نوری) را تشکیل داده و ایرانیان نت متعهد به پیاده سازی هشت میلیون پورت فیبر نوری در برنامه هشت ساله شده است.
 
عضو هیات مدیره اپراتور فیبر نوری ایرانیان نت افزود: ایرانیان نت قرار است به تمامی نقاط، ارتباطات فیبرنوری را برساند تا سرعت ۲۰ مگابیت برثانیه را برای تمامی ایرانیان به ارمغان آورد.
 
معاون امور استان های ایرانیان نت عنوان کرد: این پروژه رسالتی ملی دارد و از این جهت از تمامی دولتمردان و مردم خواستار حمایتی جدی هستیم تا هر چه سریع تر بتوانیم خود را به کشورهای دست یافته به این تکنولوژی برسانیم.
 
وی ادامه داد: قطعا مردم ما با آگاهی‌هایی که دارند به دنبال پیاده سازی سریع تر این پروژه کلان در کشور می باشند اما در این راستا نیازمند حمایت‌های دولتی نیز هستیم.
 
وی با ابراز تأسف از اینکه کشورهایی نظیر عراق، سوریه و مصر در حوزه فیبرنوری از ما جلوتر می باشند، خاطر نشان کرد: جالب این است که این کشورها شرایط جنگ را نیز تجربه کرده‌اند و از منظر ارتباطی باید عقب‌تر از ما باشند اما بالعکس شاهد سهم دو  درصدی عراق در این حوزه هستیم و جایگاه مصر بسیار بالاتر از این اعداد و ارقام است.
 
مرادی همچنین بازار ایران را بسیار وسیع دانست و اظهار داشت: قطعا با حضور یک اپراتور در حوزه فیبرنوری، تمامی ظرفیت‌های کشور قابل پاسخگویی نیست و ما به هیچ عنوان از حضور رقیب در این بازار نگران نیستیم بلکه استقبال هم می‌کنیم؛ چرا که ما در حال حاضر در برنامه تحویل هشت میلیون پورت را داریم اما نیاز کشور بیش از این مقدار است و قطعا در آینده یک یا دو اپراتور دیگر نیز باید وارد خدمات دهی در این حوزه شوند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.