تعیین تکلیف بیمه معتادان تا ماه آینده

به گزارش تفسیری ممتاز نیوز به نقل از بینا در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

بینا- معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در حال حاضر اعطای مسکن مهر به معتادان بهبود یافته در بعضی استانها فعال شده‌، اما با توجه به وجود بعضی مشکلات درباره ضمانت اعطای وام مسکن مهر به بعضی از اشخاص، ستاد مبارزه با مواد مخدر در حال پیگیری این موضوع است.
بابک دین پرست به ایسنا افزود: همه ساز و کارهای لازم برای اجرایی شدن مسکن مهر معتادان در حال انجام است و در بعضی استانهای مهم معرفی این اشخاص برای تحویل مسکن مهر صورت می‌گیرد.

تکلیف بیمه درمان معتادان تا یک ماه دیگر مشخص می‌شود
وی با اشاره به اقدامات دولت برای توسعه اقدامات درمانی و حمایتی از معتادان افزود:سال پیش در مصوبات هیات وزیران، مواردی از حمایت‌ها از جامعه معتادان به تصویب رسید که پوشش بیمه‌های پایه و بستری معتادان بی‌بضاعت، اختصاص پنج درصد از اعتبارات بخش اشتغال وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی به متعادان بهبود یافته و الزام سازمان آموزش فنی حرفه‌ای به آموزش سالیانه ۲۵ هزار معتاد بهبود یافته و اولویت اعطای مسکن مهر به معتادان بهبود یافته از جمله این مصوبات بود که در نوع خود اقدامات بی‌نظیری است.
به گفته وی تنها مشکل فعلی معتادان، مساله بیمه درمان آنهاست که در حال رایزنی با دستگاه مربوطه هستیم و تا یک ماه آینده تکلیف مصوبات مربوط به بیمه درمان معتادان مشخص می‌شود.

تصویب آیین‌نامه اختصاص ۵ درصد سهم اشتغال به معتادان بهبود یافته، بزودی
دین پرست خاطرنشان نمود: سازمان آموزش فنی حرفه‌ای، آموزش معتادان بهبود یافته را طبق مصوبه آغاز نموده و آیین‌نامه اختصاص پنج درصد سهم اشتغال به معتادان بهبود یافته نیز تهیه شده و در جلسه آینده ستاد به تصویب می‌رسد.
وی در ادامه با اشاره به تغییرات قوانین مربوط به معتان نسبت به سه دهه پیش گفت: در سال ۱۳۶۹ برای معتادان در بعضی از شرایط تا ۱۲ سال حبس پیش بینی شده بود، اما در قانون سال ۷۶ این نگاه تغییر نموده و رویکرد “درمان محور” جایگزین قانون پیشی می‌شود با این عنوان که اعتیاد جرم تلقی شده، اما معتادانی که در چرخه درمان قرار بگیرند از تعقیب کیفری معافند.
به گفته معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، در سال ۸۹ قانون دیگری به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید که در آن همه شرایط لازم برای حضور همه معتادان با هر نوع اعتیادی در چرخه درمان لحاظ شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر با مشارکت بخش خصوصی در امر درمان اعتیاد و کاهش آسیب‌های ناشی از آن، هیچ بهانه‌ای برای عدم حضور و درمان معتادان وجود ندارد، اظهار امیدواری نمود: با توجه به اعتبارات خوبی که دولت برای این اقدامات در نظر گرفته همه معتادان وارد چرخه درمان شوند.
دین پرست با اشاره به برنامه‌های تشویقی ستاد مبارزه با مواد مخدر برای حضور گسترده بخش خصوصی در امر درمان اعتیاد گفت: برای مراکز دولتی فعال در زمینه درمان اعتیاد از جمله وزارت بهداشت، سازمان زندانها و سازمان بهزیستی بودجه‌ای مشخص در نظر گرفته می‌شود و در بخش خصوصی نیز از همهی سمن‌های فعال در حوزه درمان، حمایت مالی می‌شود.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.