تعیین جدول زمانی ۶۰روزه برای حمله به سوریه در سنا

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا پیش‌نویس حمله نظامی به سوریه را ارائه داد که در آن محدوده زمانی ۶۰ روز برای حمله به سوریه در نظر گرفته شده است.

خبراقتصادی:به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه اسکای نیوز عربی، رابرت میندز، رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز سه‌شنبه پیش‌نویسی را در خصوص استفاده از راهکار نظامی علیه سوریه ارائه داد که در آن محدوده زمانی مشخص ۶۰ روزه برای حمله به سوریه تعیین شده است که امکان تمدید آن برای ۳۰ روز دیگر وجود دارد.

بنا به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، پیش‌نویس مذکور بر عدم اعزام نیروهای آمریکایی به اراضی سوری تاکید دارد.

قرار است اعضای کمیته روابط خارجی سنا امروز (چهارشنبه) دربارهٔ این پیش‌نویس رای‌گیری کنند و در صورتی که مورد تصویب قرار گیرد هفته آتی به شکل نهایی به کنگره جهت رای‌گیری ارسال خواهد شد.

از سوی دیگر، رئیس کمیته روابط خارجی سنا اعلام کرد: حمله به سوریه را تایید می‌کند اما حمله شیمیایی نباید بدون مجازات باقی بماند.

وی ادامه داد: دخالت نظامی در سوریه تصمیم آسانی نیست و من از تصمیم باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا برای استفاده از گزینه نظامی علیه “این جنایت وحشتناک ضدبشری” حمایت می‌کنم.

وی افزود: اگر بخواهیم دست بسته در برابر چنین اقداماتی بنشینیم عواقب آن بسیار بدتر خواهد بود.

رئیس کمیته روابط خارجی سنا در ادامه خاطرنشان کرد: ما باید منافع شخصی‌مان را کنار گذاشته و تصمیمی مناسب اتخاذ کنیم. ما از جنگ خسته‌ایم اما نمی‌خواهیم وجدان‌هایمان را ساکت نگه داریم قصد نداریم که شاهد جنایت شیمیایی دیگری باشیم چرا که بعضی می‌خواهند در سازمان ملل وتو کنند.

میندز دربارهٔ استفاده از سلاح‌های شیمیایی مدعی شد، نظام سوریه مسئول استفاده از این سلاح‌هاست. ما می‌دانیم که بشار اسد سلاح شیمیایی در اختیار دارد و اسنادی داریم که نشان می‌دهد سلاح‌های شیمیایی به صورت بسیار محدود سال قبل در اطراف دمشق استفاده شده است.

وی ادامه داد: ما اطلاعاتی توسط ماهواره‌ها در اختیار داریم که تاکید دارد بر اینکه در سوریه از گازهای خفه‌کننده استفاده شده است.

یکی از مسئولان کاخ سفید نیز اعلام کرد که باراک اوباما قرار است نشستی دو جانبه را با شی جینگ پینگ، رئیس‌جمهوری چین و فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه در سن پترزبورگ روسیه و در حاشیه نشست گروه ۲۰ برگزار کند.

این مسئول آمریکایی اعلام کرد: اوباما قصد برگزاری نشست دو جانبه رسمی با ولادیمیر پوتین همتای رسمی خود را ندارد و احتمالا اوباما و پوتین در حاشیه نشست‌ گروه ۲۰ با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

وی در پایان اعلام کرد: اوباما قصد دارد با نمایندگان سازمان‌های جامعه مدنی در سن پترزبورگ دیدار کند ایسنا


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.