تعیین سازوکار تبدیل ارز نفت به ریال توسط بانک مرکزی/ مشکلی در تبدیل نداریم

چکیده: معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت با بیان اینکه سازوکار ورود سهم ۱۴٫۵ درصدی شرکت نفت به اتاق ارز را بانک مرکزی تعیین می‌کند، گفت: بر اساس قانون، بانک مرکزی از طریق حساب‌های خود به حساب‌های نفت پول واریز می‌کند.

محسن خجسته‌مهر با بیان اینکه ساز و کار ورود سهم ۱۴٫۵ درصدی شرکت ملی نفت به اتاق ارز را بانک مرکزی تعیین می‌کند، گفت: صنعت نفت همه منابع ارزی و ریالی خود را از طریق بانک مرکزی دریافت می‌کند و به همین دلیل بانک مرکزی سازوکار عرضه و تامین این منابع را اعلام خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر ریال نیاز داشته باشیم از بانک مرکزی ریال و اگر ارز نیاز داشته باشیم از طریق آنها ارز دریافت می‌کنیم، اضافه کرد: در واقع عملیات مالی و تخصیص منابع از طریق بانک مرکزی انجام می‌شود و بر اساس قانون، بانک مرکزی از طریق حساب‌های خود به حساب‌های نفت پول واریز می‌کند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت افزود: سازو کار و شرایط جدیدی که درباره تبدیل ارز به ریال اعلام شده توسط خود بانک مرکزی تعیین خواهد شد.

وی تصریح کرد: ما طبق قانون بودجه عمل می‌کنیم و قانون بودجه سال ۹۱ به ما اجازه داده است از منابع ارزی و سهم نفت از این منابع در خارج از کشور برای خرید تجهیزات یا پرداخت به پیمانکاران استفاده کنیم.

 

با راه اندازی اتاق مبادلات ارز، محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی سهم ۱۴٫۵ درصدی شرکت ملی نفت از تولید نفت را یکی از منابعی دانست که ارز آن در این اتاق برای تبدیل به ریال عرضه خواهد شد.


ارانیکو – آخرین اخبار و مقالات

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.