تعیین قیمت خرید ذرت بذری تا پایان هفته

۲۹ام بهمن ،

1y1.jpg

مدیر کل محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی از تعیین قیمت خرید ذرت بذری تا پایان هفته خبر داد و پیش‌بینی کرد: در سال زراعی جاری حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن بذر ذرت در کشور تولید شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دلاور حیدر‌پور امروز در جریان بازدید از کارخانه‌های پروسس بذر ذرت در شهرستان مرزی پارس‌آباد اظهار کرد: دو میلیون و ۴۰۰ هزار تن انواع محصول ذرت در کشور تولید و روانه بازار می‌شود.

وی افزود: در سال زراعی جاری حدود ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبی کشور به کشت ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای اختصاص یافت.

حیدرپور پیش‌بینی کرد: در سال زراعی جاری حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن بذر ذرت در کشور تولید شود.

مدیر کل محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شهرستان پارس‌آباد در تولید بذر ذرت، گفت: این شهرستان حدود ۸۰ درصد از نیاز بذر ذرت را تامین می‌کند.

وی افزود: تلاش می‌شود ذرت‌کاران با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و پیشنهاد‌های فنی کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی، راندمان تولید را افزایش دهند.

حیدرپور یادآور شد: در صورت تحقق این امر، هزینه‌های تولید کاهش و در‌آمد کشاورزان افزایش می‌یابد.

مدیر کل محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم با کمک کشاورزان و تولید‌کنندگان ذرت، علاوه بر تامین نیاز داخلی، بذر ذرت را به کشورهای همسایه صادر کنیم.

وی دربارهٔ قیمت خرید ذرت بذری از کشاورزان گفت: قیمت نهایی این محصول با لحاظ کردن هزینه تولید، پیشنهادات تشکل‌های منطقه از جمله انجمن صنفی ذرت‌کاران، کشت و صنعت مغان، نظرات کشاورزان و بررسی‌های میدانی تا پایان هفته جاری اعلام می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.