تعیین وظایف دستگاه‌های اجرایی در خصوص نظام ارزیابی توسعه و رصد آمایش

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

با تصویب هیئت دولت، وظایف دستگاه‌های اجرایی در اجرای نظام ملی شاخص‌های ارزیابی توسعه و استقرار سامانه ارزیابی توسعه و رصد آمایش(ساترا) تعیین شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، هیئت وزیران درجلسه ٫۳٫۱۸ به پیشنهاد معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران وظایف دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی را در اجرای نظام ملی شاخص‌های ارزیابی توسعه و استقرار سامانه ارزیابی توسعه و رصد آمایش(ساترا) تعیین کرد.

بر این اساس ایجاد زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت‌افزاری نظام مالی شاخص‌های ارزیابی توسعه سامانی ارزیابی و رصد آمایش سرزمین با هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور از جمله اقدامات دستگاههای اجرایی در این خصوص اعلام شده است.  
 
همچنین ورود اطلاعات محتوایی ، توصیفی، چند‌رسانه‌ای ، جغرافیایی و تصاویر ماهواره‌ای به سامانه با هماهنگی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور از دیگر اقداماتی است که دستگاههای اجرایی موظف به انجام آن هستند.  
 
بر اساس این مصوبه درج و به روز رسانی اطلاعات سامانه براساس دستور العمل‌هایی است که از سوی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهوری ابلاغ خواهد شد.

همچنین راهبری ، هماهنگی و پیشبرد اهداف این نظام به عهده شورای آمایش سرزمین خواهد بود.

این مصوبه در تاریخ ۹۳٫۳٫۲۷ از سوی معاون اول رئیس‌جمهور ابلاغ شده است .

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.