تغذیه با شیر مادر از ابتلا به عفونت در کودکان جلوگیری می کند

  شیر مادر بهترین منبع برای تأمین رشد و سلامتی کودک است و تغذیه با شیر مادر از ابتلا به بسیاری از عفونت ها در کودکان جلوگیری می کند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا،  مدیر گروه سلامت و جمعیت خانواده دانشکده علوم پزشکی نیشابور افزود: کم کردن دفعات شیردهی و جایگزینی آن با هر ماده غذایی دیگر، علاوه بر کاهش تولید شیر می‌تواند مانع از رسیدن مواد لازم و ضروری به بدن کودک می‌شود که در چنین شرایطی شروع مجدد تغذیه از پستان کاری دشوار است.
حسن سجادی اظهار داشت: استفاده از شیر مادر یک روش سالم و در دسترس است که در برقراری پیوند عاطفی مادر و کودک نقش به‌سزایی دارد و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.
وی با بیان اینکه کودکانی که با شیر مادر تغذیه می‌شوند از نظر ابتلا به بسیاری عفونت‌ها، بیماری‌های غیرواگیر و آلرژی‌ها مصون هستند، عنوان کرد: در تغذیه با شیر کمکی این مصونیت ایجاد نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: شیردهی علاوه بر فوایدی که برای کودک دارد در کاهش ابتلا به سرطان‌های پستان و تخمدان در مادر شیرده موثر است.
این پزشک مسئول ادامه داد: در صورت شیردهی انحصاری با شیر مادر تا ۶ ماه اول بعد از علاوه بر قاعدگی و کم‌خونی مادر و حداقل ۹۸ درصد حاملگی ناخواسته، بودجه عظیمی برای تهیه وسایل جلوگیری از بارداری کاهش می‌یابد.
سجادی تأکید کرد: مادرانی که به فرزند خود شیر می‌دهند اگر رعایت فاصله‌گذاری بین بارداری‌ها نمایند چهار برابر کمتر از سایر مادران دچار پوکی استخوان می‌شوند.
وی گفت: عوامل زیست فعال یا بیواکتیو در شیر مادر با تغییراتی در عوامل مؤثر بر رشد، می‌تواند مانع تشکیل سلول‌های چربی شود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.