تغییرات مدیریتی در بازار خارج از بورس

بورس

به دنبال کناره‌گیری مصطفی امیدقائمی از سمت مدیرعاملی فرابورس ایران هیات مدیره این شرکت، مدیر سابق بازار مزبور (ناظر) را به عنوان مدیرعامل جدید فرابورس معرفی کرد. بر همین مبنا، امیر هامونی به ‌عنوان مدیرعامل جدید شرکت فرابورس انتخاب شد. قرار است مدیرعامل جدید برنامه‌های آتی فرابورس را در آینده‌ای نزدیک اعلام کند.

هدیه لطفی/دنیای اقتصاد: امیر هامونی دارای مدرک کارشناسی ‌ارشد اقتصاد است که پیش از این، کارشناس مسوول اداره نظارت بر بورس‌ها و بازارهای سازمان بورس بود و مدیریت عملیات بازار فرابورس را هم برعهده داشت و همچنین دارای روابط نزدیکی با مدیران سازمان بورس و اوراق بهادار است.

در همین حال، مدیر عامل سابق فرابورس نیز درخصوص دلیل کناره‌گیری از سمت مدیرعاملی به‌‌رغم تمایل هیات مدیره گفت: دلیل خاصی برای این کار وجود ندارد، جز اینکه از فشار کاری در فرابورس خسته شده بودم و با توجه به اینکه علاقه به راه اندازی دارم، بعد از پایان دوران مدیریت از این سمت کناره‌گیری کردم. امیدقائمی در مورد انتخاب هامونی به عنوان مدیر‌عامل جدید گفت: هامونی اصلح‌ترین گزینه برای مدیر عاملی فرابورس است و طی این مدت با کمک و حمایت وی بازار فرابورس شکل گرفت.

سایه صف‌های خرید بر بازار
اما هرچند دیروز فرابورس ایران شاهد تغییرات مدیریتی بود، ولی به مدد تشکیل صف‌های خرید گسترده با رشد ارزش معاملات روبه‌رو شد. به طوری که ارزش کل مبادلات این بازار با جابه‌جایی بیش از ۳۶ میلیون برگه اوراق بهادار به حدود ۷۰۰ میلیارد ریال رسید.در این روز گواهی سپرده انصار با خرید و فروش ۵۰۳ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریالی اوراق خود، معاملات چشمگیری را به ثبت رساند. ذوب‌آهن اصفهان نیز از دیگر نمادهای مورد توجه بازار دیروز بود، به طوری که نه تنها ۱۴ میلیون سهم مزبور به ارزش ۷/۲۷ میلیارد ریال دادوستد شد، بلکه در نهایت صف خریدی معادل ۱۱ میلیون سهم برای آن باقی ماند.بیمه دی، توکاریل و فولاد صبانور نیز از دیگر نمادهایی بودند که با تشکیل صف خرید به کار خود پایان دادند. این در حالی است که روز گذشته در کنار نوسانات مثبت بیشتر نمادهای فرابورسی، پالایش نفت شیراز با افت قیمت ۱۴/۱ درصدی هر سهم مواجه شد.

ساختمانی‌ها نیز از جمله آس‌پ، باغمیشه، سرمایه‌گذاری مسکن تهران و عمران و توسعه شاهد به همراه اغلب نمادهای امتیاز تسهیلات بانک مسکن با افت قیمت به کار خود پایان دادند. همچنین در این روز ۱۵ میلیون و ۸۰۰ هزار سهم از سهام شرکت گروه صنایع معادن فلات ایرانیان به ارزش ۸/۱۵ میلیارد ریال و به صورت توافقی در بازار پایه فرابورس دادوستد شد.

عرضه بلوکی در هفته جاری
شرکت فولاد مبارکه اصفهان بلوک ۶۸/۳۶ درصدی سهام شرکت تامین ماشین‌آلات ساختمانی و نصب را در روز چهارشنبه هفته جاری در فرابورس عرضه می‌کند. شرکت فولاد مبارکه اصفهان در نظر دارد، تعداد ۲/۲میلیون سهم معادل ۶۸/۳۶ درصد از سهام شرکت تامین ماشین‌آلات ساختمانی و نصب را به ارزش ۸/۱۲۸ میلیارد ریال و به قیمت پایه هر سهم ۵۸ هزار و ۴۳۷ ریال در روز چهارشنبه جاری ۵ مهر در بازار سوم عرضه می‌کند. شرکت تامین ماشین‌آلات ساختمانی و نصب با سرمایه ۱/۶۰ میلیارد ریال در زمینه اجاره، خرید و فروش ماشین‌آلات و تجهیزات به منظور انجام عملیات احداث، نصب و راه‌اندازی فعالیت دارد.

17-01


اخبار بورس

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.