تغییری در اعزام حاجیان اتفاق نیافتده است

۲۹خردادماه،

معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت گفت: بر اساس تفاهم نامه سازمان حج با عربستان حجاج امسال کمتر از سال قبل نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، به  نقل از بعثه مقام معظم رهبری، غلامرضا رضایی با اشاره به این مطلب افزود: تاکنون هیچ تغییری در اعزام حاجیانی که امسال عازم حج می باشند اتفاق نیافتده است و تعداد حجاج امسال کمتر از سال قبل نخواهد بود.  
معاون حج، عمره و عتبات سازمان حج و زیارت گفت: تعداد زائرانی که امسال به حج تمتع اعزام می‌شود بر اساس همان تفاهم‌نامه ای است که امسال با عربستان امضا شده است و این تعداد همان مقدار سال قبل است و هنوز هیچ تغییری در آن ایجاد نشده است.
وی افزود: امسال سازمان حج و زیارت رایزنی‌های گسترده‌ای را با عربستان در خصوص تعداد زائران اعزامی به عربستان داشته است که بر اساس این رایزنی‌ها و تفاهم نامه‌ای بین سازمان حج جمهوری اسلامی ایران و عربستان امضا شده است که در آن تفاهم‌نامه تعداد زائران ایرانی امسال مشخص شده است که این تعداد کمتر از حاجیان اعزامی در سال قبل نخواهد بود.
غلامرضا رضایی در خصوص خبر کاهش ۲۰ درصدی حاجیان امسال همه کشورها بیان کرد: خبر کاهش ۲۰ درصدی حاجیان کشورهای مسلمان خبری است که در رسانه‌های عربستانی انتشار یافته است و سازمان حج و زیارت تاکنون هیچ نامه رسمی در خصوص کاهش ۲۰ درصدی سهمیه حاجیان دریافت نکرده است بر این اساس تاکنون هیچ تغییری در تعداد حاجیانی که امسال عازم حج می باشند اتفاق نیافتده‌ است و مبنای اعزام سازمان حج بر اساس تفاهم‌نامه است که بین سازمان و عربستان منعقد شده است.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.