تغییرات نوری مالکی در دستگاه نظامی عراق

کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق روز شنبه اعلام کرد نوری مالکی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق تغییرات قابل توجهی را در دستگاه نظامی این کشور ایجاد کرده است.
این کمیسیون افزود مالکی در پی چالش های امنیتی که عراق به تازگی با آن دست به گریبان شد یک رشته تغییراتی در دستگاه نظامی و امنیتی این کشور در بغداد و دیگر استان ها ایجاد کرد.
رسانه های عراق اعلام کردند کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق خواستار عملیات پیشگیرانه و هجوم پیشدستانه به پایگاه های تروریست ها و تشدید تدابیر امنیتی در آستانه فرارسیدن عید فطر شد.
اسکندر وتوت نایب رئیس این کمیسیون گفت: « مالکی در پی حوادث تروریستی که به تازگی در برخی از مناطق عراق رخ داد تغییراتی را در سطح فرماندهان ارشد نظامی ایجاد کرد.»
وتوت افزود این تغییرات شامل عزل و نصب های جدید فرماندهان امنیتی و نظامی در بغداد و دیگر استان های عراق است.
بغداد و برخی دیگر از شهرهای عراق ظرف دو روز گذشته صحنه حوادث تروریستی خشونتبار از جمله منفجر کردن خودروهای بمب گذاری شده با استفاده از دستگاه های کنترل از راه دور بود.
وی اظهار داشت حملاتی که القاعده در بغداد و برخی دیگر از استان های عراق انجام داد قابل پیش بینی بود زیرا این گروه از هر فرصتی برای اجرای نقشه های تروریستی و شوم خود استفاده می کند.
نایب رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد حمایت لجستیکی از تروریست ها در عراق همچنان ادامه دارد بنابراین در چنین شرایطی ایجاب می کند فرماندهان نظامی در طرح های امنیتی موجود تغییراتی ایجاد کنند.
از سوی دیگر عمار طعمه رئیس فراکسیون « الفضیله » در پارلمان عراق که عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان این کشور نیز است خواستار اجرای عملیات پیشدستانه دوره ای علیه مراکز و پایگاه های تروریست ها شد.
به گزارش خبرگزاری آلمان از بغداد ، طعمه همچنین تشدید تدابیر امنیتی و افزایش روند آن همزمان با حلول عید سعید فطر را خواستار شد.
 

۴۹۴۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.