تغییرات گسترده و چشمگیر محتوای صفحات هتاکان به ساحت امام علی النقی

برخی کاربران شبکه های اجتماعی، محتوای کمپین توهین به مقدسات که از سوی برخی غافلان و گمراهان راه‌اندازی شده بود به سرعت در حال تغییر است.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، با شروع ماه مبارک رمضان علاوه بر حذف مطالب حاوی توهین به مقدسات، برخی مطالب با محتوای تقویت شعائر مذهبی و دینی بر روی صفحات مختلف این کمپین مشاهده می‌شود.

 در عین حال یک کارشناس ارشد رسانه های اجتماعی با اشاره به فعالیت‌های ضددین در فضای مجازی، هتک حرمت مقدسات مسلمین را حرکتی سازمان یافته خوانده و گفت: «جریان‌های معلوم الحال با پشتیبانی‌های خارجی با نشانه گرفتن باورها و اعتقادات مذهبی، سعی در جبران ورشکستگی‌های خود در دیگر عرصه‌ها و به خیال خام خود، انتقام جویی از نظام اسلامی دارند.»

 مصطفی دزفولی با بیان این مطلب افزود: به نظر می‌رسد اهداف و سیاست های برخی شبکه های اجتماعی از جمله فیس‌بوک که پیش از این در ایام فتنه سال ۸۸ به مأمنی برای فعالیت‌های بی‌دغدغه مجرمین و معارضین نظام تبدیل شده بود، به خوبی برای مخاطبان این شبکه ها آشکار شده و همین امر باعث افول فعالیت های آنها در ابعاد مختلف و همچنین کاهش فزاینده و غیرقابل تصور اقبال عمومی به این قبیل حرکات ناشایست برنامه ریزی شده و هدفمند آنها شده است.

 وی خاطرنشان کرد: گام نخست در شناسایی و تبیین نحوه عملکرد و سیاست های این شبکه ها با هماهنگی برخی دستگاه های فرهنگی و امنیتی برداشته شد که این تلاش ها با استقبال کاربران و اقدامات خودجوش آنها ادامه یافت.

 پیش از این یک منبع آگاه ضمن هشدار به خانواده ها و جوانان، به مهر اعلام کرده بود در صورت ادامه فعالیت های معاندانه از سوی افراد موثر شناسایی شده، اقدام مقتضی به منظور برخورد قانونی و قضایی با گردانندگان اصلی این شبکه ها صورت خواهد گرفت.

 گفتنی است جریان معاند که از هر ابزاری حتی ضدیت و عناد با دین برای ضربه زدن به اعتقادات و ارزشهای والای اسلامی ایرانی سوء استفاده می کند، در اردیبهشت ماه سال گذشته در حرکتی سخیف و هماهنگ، اقدام به راه اندازی کمپینی با عنوان یادآوری امام نقی به شیعیان کرد که بلافاصله از سوی کاربران متعهد و آگاه در فضای مجازی محکوم و اقدامات گسترده ای در مقابله با این کمپین شکل گرفت.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.