تغییری در برنامه سفر بان‌کی‌مون به تهران ایجاد نشده

فرقانی سخنگوی شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها، با اشاره به انتشار برخی از اخبار مبنی بر انصراف بان‌کی‌مون جهت سفر به تهران به خاطر فشارهایی که به وی وارد شده گفت: علی‌رغم این فشارها تغییری در برنامه آقای بان‌کی‌مون جهت سفر به تهران و شرکت در اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها ایجاد نشده است و همچنان قرار است ایشان به تهران سفر کنند.

وی همچنین در مورد قطعی شدن سفر مرسی، رییس‌جمهور مصر به تهران با توجه به اینکه رسانه‌های مصری این موضوع را اعلام کرده‌اند گفت: ما نیز این موضوع را شنیده‌ایم ولی تا کنون نامه رسمی دریافت نکرده‌ایم و فکر می‌کنیم تا آخر هفته این نامه را دریافت کنیم.

روز گذشته رسانه‌های دولتی مصر و همچنین برخی از شبکه‌های خبری از جمله بی‌بی‌سی اعلام کردند سفر مرسی به تهران قطعی شده است.

علی لاریجانی رییس مجلس درحاشیه بازدید از کمپ تیم‌های پارالمپیک اعزامی به مسابقات ۲۰۱۲ لندن با حضور نیز پیرامون برخی اخبار منتشر شده مبنی بر حضور مرسی در ایران جهت شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد تصریح کرد: حضور مرسی در ایران را مفید می‌دانم. مصر و ایران دو کشور بزرگ جهان اسلام هستند که شباهت‌های زیادی از نظر جمعیتی و نقش‌آفرینی در تمدن اسلامی داشته‌اند.

وی ادامه داد: در زمان دیکتاتوری حسنی مبارک راه‌ها برای مراودات دو کشور بسته شد. حالا امیدواریم با حضور مرسی روابط دو ملت نزدیک شود که این به نفع هر دو ملت است. انتظار جامعه مصر پس از انقلاب عظیمی که داشته‌اند این است که چنین روابطی برقرار شود.

لاریجانی در پاسخ به این سوال که آیا مرسی در پی حضور در ایران دیداری با مقامات عالی کشور خواهد داشت یا خیر؟‌ اظهار کرد: از برنامه کاری مرسی در ایران اطلاعی ندارم.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.