تغییر بافت و ساختار تاریخی و اسلامی مکه‌مکرمه توسط آل‌سعود+تصاویر

تغییر بافت و ساختار تاریخی و اسلامی مکه‌مکرمه توسط آل‌سعود+تصاویر

تغییر بافت و ساختار تاریخی و اسلامی شهر «مکه مکرمه» توسط آل‌سعود در حالی ادامه دارد که این امر به شدت اعتراض اهالی این شهر مقدس را برانگیخته است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی الجزیره العربیه، اهالی «مکه مکرمه» با ارسال نامه‌ها و پیام‌هایی برای مسئولان سعودی خواستار توقف عملیات‌هایی شدند که در این شهر تحت عنوان عملیات‌های عمرانی و توسعه شهری در جریان است.

اهالی مکه مکرمه در نامه‌های خود به سران سعودی نوشتند که آنها خواهان توقف عملیات تخریب و نابودی آثار اسلامی و تاریخی این شهر مقدس هستند و می‌خواهند، آنها همچنان در جوار خانه خدا باشند، همانگونه پدران و آبا و اجدادشان در کنار این خانه به دنیا آمده و زندگی کرده و از دنیا رفته‌اند.

این پیام‌ها و نامه‌ها تحت عنوان «تخریب مکه را متوقف کنید» به مقامات مسئول سعودی ارسال شده و نکته مورد توجه در آنها این است که تمام کاربران از آل سعود خواسته‌اند، روح معنویت و عبادت را از این شهر با ساخت برج‌ها و هتل‌ها و رستوران‌های به اصطلاح مدرن از بین نبرند.

بسیاری از این کاربران اعتقاد دارند که رژیم سعودی تلاش می‌کند که شهر مکه مکرمه به شهر مانهاتان دوم تبدیل کند و به شدت به این امر معترض هستند.

در زیر تصاویری از طرح به اصطلاح توسعه شهر مکه مکرمه و در واقع از بین بردن آثار تاریخی و اسلامی در آن را مشاهده می‌کنید:


۵۹۸٫ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.