تغییر دامنه نوسان در بورس به ۲ درصد از ۲۵ بهمن ۹۹

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ضمن تشریح آخرین تصمیمات شورای عالی بورس، از تغییر دامنه نوسان به منفی ۲ درصد از شنبه (۲۵ بهمن ۹۹) خبر داد.

به گزارش ممتازنیوز، محمدعلی دهقان دهنوی با تاکید بر این‌که دامنه نوسان از ۲۵ بهمن‌ تغییر می‌کند، توضیح داد: بر اساس مصوبه شورای عالی بورس، دامنه نوسان خرید و فروش سهام منفی دو درصد و مثبت شش درصد خواهد بود.

وی ادامه داد: البته تصمیمات شورای عالی بورس بعد از ۷۲ ساعت قابلیت اجراء دارد و بر همین اساس این تغییر از ۲۵ بهمن اعمال خواهد شد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه در مورد تصمیمات دیگر شورای عالی بورس نیز اظهار کرد: بر اساس تصمیم شورای عالی بورس، تغییرات حجم مبنا در اختیار سازمان بورس قرار گرفت تا متناسب با شرایط بازار تغییراتی اعمال شود. همچنین این اختیار به سازمان بورس و اوراق بهادار داده شد که انتشار اوراق اختیار فروش تبعی را به ناشران و سهامداران عمده الزام کند.

به گفته دهقان دهنوی، اعتبار خرید کارگزاری‌ها نیز به ۶۰ درصد تغییر پیدا کرد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان تاکید کرد: با توجه به این‌که متغیرهای اقتصادی تلاطم داشتند و همه بازارها را تحت تاثیر قرار دادند، تصمیمات مذکور نیز به‌دلیل نااطمینانی‌هایی که در بازار سرمایه احساس می‌شد، گرفته شد تا فرصت تحلیل به سهامداران و سرمایه‌گذاران داده شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.