تغییر سیاست دفاع سایبری آمریکا

۲۷ آبان ،

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا دستورالعمل محرمانه‌ای را امضا کرده که بر اساس آن نحوه برخورد دولت متبوعش با تهدیدات امنیتی سایبری تغییر خواهد کرد.
به گزارش تفسیری فارس به نقل از نشنال جورنال، در این دستورالعمل مجموعه ای از خط مشی ها در حوزه سیاست گذاری تعیین شده و برای اجرا به آن دسته از نهادهای فدرال که در معرض حملات سایبری می باشند، ابلاغ شده است.
دستورالعمل تازه در واقع نسخه ای به روز شده از ابتکارعمل امنیت سایبری آمریکا برای آژانس های فدرال است که در سال ۲۰۰۴ ارائه شده بود. این دستورالعمل اولین سند دولتی در آمریکاست که در آن خط مشی های متفاوتی برای دفاع از شبکه های رایانه ای و اجرای فعایت های سایبری پیش بینی شده است.
در دستورالعمل تازه اوباما طرز تلقی در مورد آن دسته از حملات سایبری که تهاجمی دانسته خواهند شد تغییر می کند. دستورالعمل یاد شده حاوی جزییاتی مفصل در مورد جزییات رفتاری و اقداماتی است که باید توسط نهادهای فدرال برای دفاع در برابر حملات سایبری صورت بگیرد.
این دستورالعمل ها شبکه های رسمی دولتی و شبکه های خارج از آن را هم در بر می گیرد.
نکته مهم دیگر در زمینه این دستورالعمل آن است که راه را برای گسترش دامنه دفاع سایبری آمریکا به خارج از مرزهای سرزمینی آن هموار می سازد. به عنوان مثال مقامات آمریکایی از این پس می توانند در صورت لزوم ارتباط میان یک سرور خارجی را با هکری در امریکا مسدود و قطع کنند.
انتشار خبر تصویب این دستورالعمل در کنار فعالیت های گسترده تخریبی کاخ سفید برای خرابکاری در شبکه های رایانه ای و تاسیسات صلح امیز هسته ای ایران معنایی دوچندان یافته و می توان آن را به معنای فراهم آمدن زمینه های قانونی به منظور تشدید حملات سایبری ایالات متحده تعبیر کرد.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.