تغییر قوانین آکادمی در دو بخش / پنج ترانه نامزد اسکار می‌شوند

به گزارش خبرآنلاین، از این پس بخش اسکار ترانه به طور قطعی پنج نامزد خواهد داشت.
 

تغییر قوانین به منظور حفظ انسجام نامزدهای این بخش انجام شد. در سال‌های اخیر شاخه موسیقی آکادمی بر مبنای امتیازهای داده شده از سوی اعضاء، نامزدهای بخش ترانه را تعیین می‌کرد. یک ترانه برای اینکه بتواند نامزد اسکار شود، باید با مقیاس ۱۰ به طور متوسط ۸٫۲۵ امتیاز یا بیشتر به دست می‌آورد.
 

شرایط زمانی پیچیده‌تر می‌شد که اگر هیچ ترانه‌ای نمی‌توانست ۸٫۲۵ امتیاز یا بیشتر کسب کند، در بخش اسکار بهترین ترانه نامزدی معرفی نمی‌شد. اگر هم تنها یک ترانه امتیاز ۸٫۲۵ به دست می‌آورد، آن ترانه به همراه ترانه‌ای که پس از آن بیشترین امتیاز را داشت، نامزد اسکار می‌شد.
 

پارسال بخش اسکار ترانه تنها دو نامزد داشت: «آدم یا ماپت» از فیلم «ماپت‌ها» که برنده اسکار شد و «Real in Rio» از فیلم «ریو»، اما حذف ترانه‌هایی از التون جان، مدونا و پینک اعتراض‌های بسیار به همراه داشت.
 

اکنون سیستم رای‌گیری بخش اسکار ترانه ساده‌تر شده است. اعضاء شاخه موسیقی آکادمی یک فهرست یادآوری و یک کپی دی‌وی‌دی از کلیپ‌های موسیقی دریافت می‌کنند. اعضاء‌ پس از دیدن کلیپ‌ها می‌توانند بر اساس اولویت به نهایت پنج ترانه رای بدهند. پنج ترانه که بیشترین تعداد رای را به دست آورده‌اند، به فهرست نامزدهای نهایی اسکار ترانه راه پیدا می‌کنند.
 

هیئت رئیسه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی همچنین در جلسه اخیر خود با پیشنهاد شاخه طراحان آکادمی (قبلا شاخه طراحی هنری) درمورد تغییر نام جایزه اسکار طراحی هنری به جایزه طراحی صحنه موافقت کرد.
 

اسامی نامزدهای هشتاد و پنجمین دوره جوایز اسکار ۱۵ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۶ دی‌ماه) اعلام و مراسم اعطاء‌ جوایز ۲۴ فوریه (دوشنبه هفتم اسفند به وقت ایران) در هالیوود اند هایلند سنتر در لس آنجلس برگزار می‌شود.
 

هالیوود ریپورتر / ۳۰ اوت / ترجمه: علی افتخاری

۵۸۵۸
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.