تغییر چهره کلاس ائی مرسدس بنز کامل شد

۱۹م دیماه ،

تغییر چهره کلاس ائی مرسدس بنز کامل شد

Bookmark and Share

مرسدس بنز  حدود یک ماه پس از معرفی کلاس ائی ۲۰۲۲، تصاویری از نمونه کوپه و کابریوله این کلاس را هم منتشر کرد. این دو خودرو همراه با نمونه سدان و استیشن کلاس ائی در نمایشگاه دیترویت رونمایی خواهد شد و در تابستان به بازار عرضه می‌شود. 

مدل دو در کلاس ائی با همان الگوی مدل سدان تغییر کرده و چراغ‌های جلوی دوتایی جای خود را به چراغی یکپارچه داده است. در داخل این قاب یکپارچه اما مرسدس بنز چراغ‌های دوتایی آشنای کلاس ائی را با لامپ‌های ال‌ائی‌دی ساخته است. چراغ‌های عقب ماشین هم تازه و سپر جلو هم دوباره طراحی شده تا ظاهر ماشین را کمی اسپرت‌تر کند. 

مرسدس بنز نسل تازه کلاس ائی کوپه را چهار سال پیش با الهام از مدل کلاسیک پونتون طراحی کرد. به همین سبب عقب این ماشین شبیه به مدل کلاسیک با گلگیرهای برآمده ساخته شد. با تغییراتی که در سال ۲۰۲۲ در کلاس ائی داده شد، این گلگیرهای برآمده از مدل سدان حذف شد اما مدل‌های کوپه و کابریوله همچنان با گلگیرهای عضلانی ساخته می‌شود. 

تغییرات در داخل ماشین بیشتر است. طراحان مرسدس بنز با الهام از کلاس اس داشبورد و کنسول را دوباره طراحی کرده‌اند. دنده به پشت فرمان منتقل شده، یک ساعت آنالوگ در وسط داشبورد قرار داده شده و با حذف دنده کنسول وسط  جادارتر شده است. 

تغییر چهره کلاس ائی مرسدس بنز کامل شد

یک موتور تازه چهار سیلندر بنزینی به مجموعه‌ متنوع موتورهای کلاس ائی کوپه و کابریوله اضافه شده است. این موتور با استاندارد یورو۶ طراحی شده که قرار است از سال ۲۰۲۲ در اروپا رعایت شود. بقیه همان موتورهایی است که همراه با جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک در مدل‌های پارسال استفاده می‌شد. 

در مجموع شش موتور بنزینی و سه موتور دیزل برای این خودرو در نظر گرفته شده است. قدرت موتورهای بنزینی بین ۱۸۴ اسب بخار تا ۴۰۸ اسب بخار است و قدرت موتورهای دیزل بین ۱۷۰ اسب بخار تا ۲۶۵ اسب بخار است. تنها تغییر در سال تازه این است که همه موتورها به سیستم خاموش شدن خودکار هنگام توقف مجهز شدند. 

خودروهای دو در کلاس ائی هم مانند سدان این کلاس به سیستم تازه ایمنی مجهز شده‌اند که می‌تواند از برخورد با خودرو یا عابر پیاده جلوگیری کند. در این سیستم یک دوربین در نزدیکی آینه عقب ماشین حرکات در جلوی ماشین و رفت و آمد عابران پیاده را بررسی می‌کند و در صورت احساس خطر ترمزها را فعال می‌کند. این سیستم همچنین هشیاری راننده را زیر نظر دارد و مراقب است که ماشین بین دو خط حرکت کند. سیستم بیشتر کردن قدرت ترمز هنگام احساس خطر تصادف، سیستم پارک دوبل خودکار و دوربین ۳۶۰ درجه هم از دیگر تکنولوژی‌های موجود در این خودرو است. 

تغییر چهره کلاس ائی مرسدس بنز کامل شد

مانند مدل‌ سال قبل برای کاهش صدا و وزش باد در مدل بدون سقف می‌توان سیستم ایرکپ (AIRCAP) را برای کلاس ائی کابریوله سفارش داد. از جمله تغییراتی که در این سیستم داده شده آغاز خودکار  آن در سرعت‌های بالای ۴۰ کیلومتر در ساعت است. بادگیرهای روی شیشه جلوی این سیستم هم با کاهش سرعت به کمتر از ۱۵ کیلومتر در ساعت به طور خودکار جمع می‌شود.

سیستم سفارشی ایراسکارف (AIRSCARF) هم با دمیدن باد گرم به سر و گردن راننده و سرنشین جلو، بازکردن سقف در هوای سرد را امکانپذیر می‌کند. 

کلاس ائی کوپه و کابریوله چندماه بعد از مدل سدان و در تابستان به بازار عرضه خواهد شد. قیمت آن بین ۵۲ هزار و ۵۰۰ تا ۶۷ هزار دلار آمریکا تخمین زده می‌شود

برچسب ها : نمایشگاه دیترویت ۲۰۲۲ | مرسدس بنز | کلاس ائی | تاریخ : ۲۰۲۲/۰۱/۰۵
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.