تفاهم همکاری بانک صنعت ومعدن با ۲بانک

مدیرعامل بانک صنعت و معدن

بینا- مدیر عامل بانک صنعت و معدن با اشاره به پرداخت ۲۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته به بخش صنعت و معدن گفت: در پنج ماهه ابتدای سال جاری ۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به این بخش پرداخت شده است.
به گزارش بینا ، قربان دانیالی با بیان اینکه بانک صنعت معدن تنها بانک تخصصی در این حوزه است، به فارس اظهار داشت: این بانک در ابتدای انقلاب با ادغام سه بانک تخصصی و یک صندوق ضمانت به وجود آمد و هم‌اکنون با ۲۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه، دومین بانک از نظر سرمایه پایه است.
وی افزود: بانک صنعت و معدن ۱۲۲۲ پرسنل و ۶۶ شعبه دارد که در تمام استان ها پراکنده شده به طوری که در هر استان حداقل یک شعبه وجود دارد .
مدیر عامل بانک صنعت و معدن با بیان اینکه بانک‌های تخصصی به سپرده‌های مردم اتکا ندارند، گفت: بانک‌های تخصصی مانند بانک صنعت و معدن منابع خود را از راه‌های مختلفی از جمله سرمایه بانک‌‌، فاینانس، خطوط اعتباری بانک مرکزی یا ظرفیت‌های قوانین بودجه‌های سنواتی تامین می‌کنند.
وی در خصوص حجم منابع و تسهیلات پرداختی این بانک اظهار داشت: بانک صنعت و معدن علی‌رغم اینکه ۱۸ هزار میلیارد تومان منابع دارد اما ۱۱۶ هزار میلیارد تومان حجم مانده کل تسهیلات پرداختی این بانک است؛بنابراین سعی کردیم محدویت تعداد شعب و منابع مالی مشکلی را در روند کاری بانک ایجاد نکند.
دانیالی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری با دو بانک دیگر افزود: در سال ۸۸ و اواخر سال قبل با بانک ملی و صادرات قرارداد منعقد کرده‌ایم که براساس آن از امکانات این دو بانک استفاده می‌کنیم و مشتریان بانک صنعت و معدن و آن دو بانک از امکانات همدیگر استفاده می‌کنند.
وی خاطر نشان کرد: به عنوان مثال دارنده چک بانک صنعت و معدن نیازی ندارد که به بانک صنعت و معدن مراجعه کند و می‌تواند به هر یک از بانک ملی و صادرات مراجعه کرده و خدمات بگیرد.
مدیر عامل بانک صنعت و معدن  گفت: این اقدام موجب کاهش مشکلات مربوط به تعداد کم شعب شده و هزینه‌های بانک را به شدت کاهش داده و همچنین هزینه‌های مشتریان بانک را که عموماً تولید‌کننده هستند، کاهش داده است.
وی در خصوص حجم تسهیلات پرداختی این بانک در سال گذشته و سال جاری اظهار داشت: در سال گذشته حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات و از ابتدای سال جاری تاکنون ۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های صنعت و معدن پرداخت شده است.
وی در پاسخ به این سوال که به طور مشخص طرح‌های بزرگ تامین اعتبار شده توسط بانک صنعت و معدن در سال گذشته و سال جاری کدام طرح‌ها بوده گفت: طرح‌های کوچک و بزرگ صنعتی و معدنی تامین اعتبار شده که بخشی از آن در سال گذشته به بهره‌برداری رسید.
دانیالی تصریح کرد: از جمله این طرح‌ها می‌توان به طرح فرو آلیاژ لرستان، سیمان نهاوند، سیمان شهرکرد، آذرخش گلستان، سیمان ممتازان کرمان، صنایع شیمیایی ایران، سیمان عمران انارک، سیمان ساروج اصفهان، سیمان جوین، سیمان داراب، سیمان زابل، سیمان سپاهان، فولاد بافت سبحان، سیمان آذر آبادگان خوی، سیمان ارومیه  اشاره کرد که به بهره‌برداری رسیده است.
وی با اشاره به تامین اعبتار چندین طرح دیگر فولادی که به بهره‌برداری رسیده گفت: پروژه‌های آهن و فولاد ارفع، فولاد گستر آتیه سپاهان، فولاد اردستان، مجتمع ذوب آهن و فولاد خزر و فولاد البرز غرب طر‌ح‌های بزرگ فولادی تامین اعتبار شده که ۱۵۲۶ نفر اشتغال‌زایی داشته است.
وی افزود: در بخش طرح‌های پتروشیمی طرح پتروشیمی کاویان، پتروشیمی لرستان و پتروشیمی مهاباد با تامین مالی ۸۵۴ میلیون یورو و اشتغال‌زایی مستقیم ۴۰۰ نفر به بهره‌برداری رسیده است.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.