تفاوت فرهنگ و زمانه با سایه‌بازی‌های هنرمندانه

۳۰م دیماه ،

آثار رکسانا منوچهری در گالری اثر؛

تازه ترین مجموعه نقاشی های رکسانا منوچهری ،عصر جمعه ششم بهمن ماه در گالری اثر رونمایی می‌شود .

به گزارش هنرآنلاین “سایه بازی ” عنوان این مجموعه آثار است که نهمین نمایش انفرادی منوچهری به حساب می‌آید . او در این نقاشی ها نیز دغدغه‌های همیشگی خود در خصوص نمایش تفاوت میان دو فرهنگ یا دو دوره زمانی را در قالبی تازه ارایه می‌کند . این تم موضوعی از سال ۱۳۸۳ با آثار منوچهری همراه است ، او که در نقاشی هایش از زندگی شخصی خود در مهاجرت و همچنین احساس نوستالژیش نسبت به دوران رنسانس تاثیر گرفته است، با قرار دادن فیگورهایی برگرفته از مینیاتور ایرانی در مقابل زمینه های نقاشی های رنسانس تفاوت ها و عدم تجانس دو دوران را به تصویر می‌کشد و مخاطب را با چالشی فکری رو به رو می‌سازد .

رکسانا منوچهری متولد ۱۳۵۳ تهران است،او در سال ۱۳۸۱ فوق لیسانس نقاشی از دانشگاه هنر تهران را اخذ نمود و عضو انجمن نقاشان ایران و نیز انجمن هنرمندان خارجی سئول است.

این چهارمین باریست که “منوچهری” در “گالری اثر” نمایش انفرادی آثارش را برپا می‌کند .آثار وی از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۸۹ در نمایش های بین المللی (آرت فرها) “کیاف ” سئول کره جنوبی ،”آرت سیپا” سئول و آرت دوبی حضور پر رنگی داشته و در قالب نمایشگاه های گروهی علاوه بر حضور در بینال ها و نمایشگاه های بزرگ داخلی ، نقاشی هایش بارها و بارها در کره جنوبی و همین طور لهستان و فنلاند به روی دیوار رفته است .

“سایه بازی ” رکسانا منوچهری عصر جمعه ششم بهمن افتتاح می‌شود و تا پایان بهمن ماه نیز به روی دیوار گالری اثر واقع در خیابان ایرانشهر ،خیابان بر فروشان ،پلاک ۱۶ دایر خواهد بود و علاقمندان می‌توانند یکشنبه تا پنجشنبه ۱۱ صبح تا ۸ بعد از ظهر و جمعه ها ۴ تا ۸ از این آثار دیدن نمایند . گالری اثر روزهای شنبه تعطیل می‌باشد.

انتهای پیام/۳۱
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.