تفاوت معنادار آمارطلاق در شمال وجنوب ایران

۰۹م اسفند ،

آمارهای طلاق و ازدواج سال‌های ۸۳ تا ۹۱ استان‌های مختلف کشور نشان می‌دهد که تعداد ازدواج‌ها در برابر هر یک طلاق کمتر شده است و زن و شوهر‌های ساکن مناطق شمال کشوربیشتر از جنوبی‌ها از یکدیگر جدا می‌شوند.

ملت ایران:سال‌هاست تلاش و تمرکز سیاستگذاران بر تدوین و ارائه راهکارهایی بوده که سبب افزایش ازدواج و کاهش آمار طلاق شود.

از ارائه وام‌ به زوج‌های جوان گرفته تا تبلیغ ازدواج‌های دانشجویی و حتی بسته پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان مبنی بر اولویت استخدام جوانان متاهل، حذف ضامن وام ازدواج، تامین ودیعه اجاره مسکن برای زوج‌های کم درآمد، پرداخت مستمری به جوانان غیرشاغل تا زمان شاغل شدنشان و چندین و چند راهکار دیگر، مواردی بوده‌اند که برای هشت میلیون جوان ایرانی در انتظار ازدواج در نظر گرفته شده است.

با همه اینها آمارها از این حکایت دارد که این خواسته‌ مسئولان و حتی خانواده‌ها به وقوع نپیوسته و تعداد طلاق‌های اتفاق افتاده در سال‌های قبل نگرانی مسئولین و جامعه‌شناسان را در پی داشته به طوری که وزارت ورزش و جوانان از ارسال درخواستی به سازمان ثبت احوال کشور برای ثبت دلایل همه طلاق‌ها خبر داد تا به تحلیل علمی و پژوهشی عوامل طلاق بپردازد.

نگاهی به آمار سازمان ثبت احوال کشور و نمودارهای نسبت ازدواج و طلاق ثبت شده در سال‌های ۸۳ تا سه ماهه اول سال ۹۱ نشان می‌دهد عدد نسبت ازدواج و طلاق روند کاهشی داشته که نشان می‌دهد ازدواج‌های کمتری در ازای هر یک طلاق صورت گرفته است. نسبت ازدواج به طلاق، نشان‌دهنده تعداد ازدواج ثبت شده در برابر هر یک طلاق به ثبت رسیده است.

این آمار نشان می‌دهد در سال‌های قبل تعداد بیشتری ازدواج نسبت به هر مورد طلاق صورت می‌گرفته در حالی که هرچه به سال‌های اخیر نزدیک‌تر می‌شویم این نسبت ازدواج و طلاق فاصله کمتری گرفته و در ازای تعداد کمتری ازدواج شاهد طلاق هستیم.

آمار و ارقامی که نشان می‌دهد شاید بیش از تمام پیشنهادها و تسهیلات در نظر گرفته شده، شاید لازم است ابتدا چاره‌ای برای حل معضل بیکاری، مسکن، فشارهای اقتصادی و تورم، فرصت‌هایی برای آشنایی جوانان با یکدیگر و آموزش مهارت‌های زندگی در نظر گرفته شود.

خبرآنلاین

کد خبر: ۳۹۲۱۲

تاریخ انتشار یافتن:۰۹ اسفند – ۱۰:۱۲


خروجی RSS ملت ایران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.