تفاوت مهم “فرمول” با “لاله”

به گزارش بی باک، مسعود اطیابی،کارگردان در گفتگو باممتازنیوز، درخصوص ساخت فیلم “فرمول” که شباهت زیادی به فیلمنامه “لاله” دارد،گفت:”فرمول” نگاهی متفاوت و دینی، اسلامی دارد و براساس آیه ۳۲ سوره نساء است.

وی در این باره افزود:فیلم نامه” فرمول “براساس تحقیقات درباره دخترانی است که قصد رقابت با مردان دارند و در رقابت با آنها پیشی گرفته و در مسابقات رالی شرکت کردند و دارای مقام هستند که از جمله آنها می توان به زهره وطن خواه و لاله صدیق اشاره کرد.

اطیابی ادامه داد:منکر شباهت پروژه “فرمول” با “لاله” نیستم؛اما نگاه ما متفاوت و به نفع کشور رقم خورده و همچنین بودجه آن متعلق به بیت المال نیست.

وی درخصوص پروژه “لاله” اظهار داشت:پروژه لاله بسیار گران قیمت است اما باید دید اشتغالزایی این فیلم چه میزان است؛در حالی که اکثر اهالی سینما بیکار هستند و با این بودجه بیش از ۱۰ فیلم می توان ساخت.

وی تصریح کرد:زمانی که پروژه ای از بیت المال به صورت غیرمتعارف استفاده می شود حق اظهارنظر داریم و مسئولان می توانند به آن توجه کنند و یا نکنند.

اطیابی اظهار داشت:پروژه “لاله” شبه برانگیز است ،ادعاهایی که دوستان دارند،ادعاهای خاصی است؛اینکه قصد معرفی نمونه یک زن موفق ایرانی را به دنیا دارند در حالی که آن نمونه زن غربی شده ایرانی است و از غرب گرفته شده و باید این ادعا را ثابت کنند.

وی بیان کرد:سازندگان این پروژه نیز متذکر شده اند که برای ساخت” لاله” ۷۵ درصد مشارکت خارجی دارند و اگر این گونه است مدارک آن کجاست و چه کمپانی قرار است مشارکت ۷۵ درصدی در این پروژه داشته باشد.

اطیابی اظهار داشت:درباره ساخت و هزینه پروژه “لاله” سوال و پافشاری خواهیم کرد و باید مسئولان در قبال بیت المال و وجدان خود در برابر خداوند پاسخگو باشند.

وی درخصوص شباهت “فرمول” و “لاله” گفت:من شباهت فیلمنامه “فرمول” با پروژه “لاله”را انکار نمی کنم ولی اگر در ساخت این فیلم از هزینه بیت المال استفاده می شود در حالی که ما از بخش خصوصی برای ساخت فرمول هزینه می کنیم و در این صورت ما در اولویت هستیم.
وی در اینباره افزود:در صورت ثبت و ارجحیت فیلمنامه لاله، این پروژه حق استفاده از بیت المال را ندارد و این شرط اساسی برای اولویت پروژه لاله در ساخت است.

اطیابی اظهار داشت: مدیران باید با صحه صدر به موضوع مشابه بپردازند و اثر مشابه را در اولویت قرار دهند.

وی عنوان کرد:زمانی که چند میلیارد برای ساخت یک پروژه ای هزینه می کنند در صورت ساخت آن ما پیگیری خواهیم کرد.

اطیابی در اینباره افزود:زمانی که مرجع تقلید به مردم سفارش می کند؛خوردن مرغ به طور حتم لازم نیست پس این شرایط فقط برای مردم نبوده و دیگران هم از این قضیه مستثنی نخواهند بود و ساخت پروژه ۵ میلیاردی نیز ضرورت ندارد.

وی متذکر شد:”فرمول” نیاز جامعه را عرضه می کند؛اما پروژه “لاله” مشخص نیست که چه چیز ارزشی را مطرح می کند و گویا قصد معرفی یک دختر رادیکال را دارد.

اطیابی اظهار داشت:فیلمنامه “فرمول” در حال نگارش است و طرح آن از چند سال قبل آماده شده است.

وی خاطرنشان کرد:خدا را شاکرم که جزو افرادی نیستم که با پول بیت المال به املاک خود اضافه کرده اند.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.