تفاوت مهندسی انتخابات توسط نیروهای مسلح با دخالت در انتخابات

فیروزآبادی تشریح کرد:

ایران > انتخابات– ممتازنیوز:
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: مهندسی انتخابات در نیروهای مسلح یعنی اینکه شاخص‌ها را به نیروها معرفی کرده و آن‌ها را از هرگونه دخالت دیگر در مسائل انتخابات و حضور دسته‌بندی‌های سیاسی حفظ کند.

سرلشکر “سید حسن فیروز‌آبادی” با اشاره به سبب هجمه علیه سپاه پاسداران اظهار داشت: بنیان‌گذار انقلاب اسلامی فرمودند “هرگاه دیدید آمریکا و دشمنان از شما تعریف می‌کنند بدانید که در مسیر خطا قرار دارید”؛ این یعنی دشمن کسی را که در مسیر درست پیش می‌رود، بیشتر مورد هجمه قرار می‌دهد. مهمترین اظهارات فیروزآبادی را به نقل از باشگاه خبرنگاران در زیر بخوانید:

بحث مهندسی انتخابات که “حجت‌الاسلام سعیدی” نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران مطرح کردند اصلا دخالت نبوده، بلکه مهندسی انتخابات در نگاه نمایندگی ولی‌فقیه یک نیروی مسلح یعنی اینکه وظیفه خود را در جریان انتخابات بین اعضای سپاهی انجام دهد، نه اینکه به جامعه چیزی را ارائه کند.

  • قصد حجت‌الاسلام سعیدی ورود به مبحث دخالت یا حتی روشنگری‌ نبوده و منظورشان این بوده که سازمان‌های عقیدتی سیاسی و نمایندگی‌های ولی فقیه در نیروهای مسلح وظیفه دارند که عدم ورود نیروهای مسلح در جهت‌گیری‌های انتخاباتی را گوشزد کنند که این همان مهندسی انتخابات است.
  • وی در تشریح مهندسی انتخابات از منظر نیروهای مسلح تاکید کرد: نمایندگی‌های ولی فقیه و سازمان‌های عقیدتی سیاسی در نیروهای مسلح باید بر ارزش‌های مورد نظر نظام تاکید کرده و در آن مورد صحبت کنند. برای مثال همان‌طور که حجت‌الاسلام سعیدی گفتند “شاخص‌های یک رییس جمهور توانمندی، ارزش‌مداری و تابعیت از ولایت فقیه است”، مهندسی انتخابات در نیروهای مسلح یعنی اینکه این شاخص‌ها را به نیروها معرفی کرده و آن‌ها را از هرگونه دخالت دیگر در مسائل انتخابات و حضور در دسته‌بندی‌های سیاسی حفظ کند.
  • فرهنگ نیروهای مسلح فرهنگ ویژه‌ای است، زیرا آنان دارای هسته مستقلی می باشند و در قانون اساسی، فرماندهی کل قوا به عهده رهبری گذاشته شده است.
  • نیروهای مسلح چارچوب مجزایی دارند که از نفوذ سیاستمداران و دسته‌بندی‌های سیاسی در کشور مصون بمانند، به همین خاطر گام اول نمایندگی‌های ولی فقیه و سازمان‌های عقیدتی سیاسی حفظ این مصونیت است.

چندی پیش “حجت‌الاسلام‌ علی سعیدی” طی مصاحبه‌ای از لزوم مهندسی انتخابات سخن گفته بود که این امر دستاویزی برای معاندین انقلاب اسلامی شد تا سپاه پاسداران را متهم به دخالت در انتخابات کرده و هجمه تبلیغاتی شدیدی را علیه این نهاد انقلابی به راه اندازند.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.