تفنگداران دستگیر شده آمریکایی، در آب‌های بین المللی رها شدند + تصاویر

سایت خبری ممتاز نیوز: 

روابط عمومی ڪل سپاه در اطلاعیه‌ای با اشاره به قطعیت غیر عمدی بودن ورود غیر قانونی و غیر مجاز شناورهای رزمی آمریڪایی به آب‌های سرزمینی ایران در خلیج فارس، از رها سازی تفنگداران دستگیر شده امریڪایی در آب‌های بین المللی خبر داد. 


در بخشی از این اطلاعیه آمده است:در پی ورود غیر قانونی و غیر مجاز دو فروند شناور رزمی امریڪایی به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس و در حوالی جزیزه فارسی در عصر روز گذشته (سه‌شنبه مورخ ۹۴/۱۰/۲۲ ) این شناورها پس از تمڪین اخطار شناورهای رزمی نیروی دریایی سپاه متوقف و سرنشینان آن ڪه ۹ تفنگدار مرد و یڪ تفنگدار زن بودند، دستگیر شدند.

جزیره فارسی

این اطلاعیه افزوده است:همانگونه ڪه در اطلاعیه‌های قبلی تصریح شده بود در هنگام توقیف این دو شناور رزمی، ناوگروه هواپیمابر “ترومن” امریڪا و ناوگروه هواپیمابر “شارل دو گل” فرانسه در آب‌های بین المللی منطقه حضور داشته‌اند و همزمان ناو گروه هواپیمابر امریڪایی اقدام به تحرڪات انفعالی و احساسی هوایی و دریایی نمود ڪه با هوشمندی و مدیریت مقتدرانه نیروی دریایی سپاه ڪنترل و آرامش در منطقه تأمین شد.

محل بازداشت تفنگداران آمریکایی در خلیح فارس

در ادامه این اطلاعیه با بیان اینڪه “در شناورهای آمریڪایی‌ سلاح‌های سبڪ و نیمه سنگین وجود داشته است” تصریح شده است: پس از انتقال و استقرار تفنگداران دستگیر شده در محل پایگاه نیروی دریایی سپاه، بررسی‌های لازم پیرامون چرایی و چگونگی ورود غیر قانونی آنان آغاز گردید و همزمان مقامات سیاسی امریڪا در تماس‌های مڪرر با مقامات سیاسی ڪشورمان با غیر عمدی خواندن اقدام شناورهای رزمی خود، آزادی تفنگداران امریڪایی را در خواست ڪردند.

این اطلاعیه افزوده است: پس از بررسی‌های فنی و عملیاتی در تعامل با مراجع ذیصلاح سیاسی و امنیت ملی ڪشور و مشخص شدن سهوی و غیر عمدی بودن ورود شناورهای رزمی آمریڪا به آب‌های جمهوری اسلامی ایران و عذر خواهی آنها؛ تصمیم به رها سازی آنان گرفته شد.

این اطلاعیه با تأڪید بر اینڪه “امریڪایی‌ها متعهد شدند ڪه دچار اشتباهات مجدد نشوند” آورده است: تفنگداران دریایی دستگیر شده لحظاتی قبل با نظارت شناورهای رزمی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های بین المللی رها شدند.

عکس قایق تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس

در پایان این اطلاعیه تأڪید شده است رزمندگان غیور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مانند گذشته در پهنای خلیج فارس و تنگه هرمز با اقتدار و صلابت از سیادت دریایی و مرزهای آبی جمهوری اسلامی ایران دفاع خواهند ڪرد.


باز نشر: www.momtaznews.com |سایت ممتاز نیوز | اخبار ایران و جهان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.