تفکرات مربیان در فوتبال

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۲۰م آبان ۹۱،

همواره دو شیوه بازی تدافعی و بازی تهاجمی از ترفند های مربیان برای مقابله با تیم های حریف بوده اند که هر یک شرایط خاص خود را دارد.

 به گزارش تفسیری خبرنگار وزشیممتازنیوز، فوتبال این ورزش حساس و تکنیکی احتیاج و آموزش های ویژه خود دارد، آموزش هایی که می بایست به روز باشد و با سرعت پیشرفت نمایند تا پاسخگوی فضای کنونی فوتبال باشند.

 این روزها فوتبال سنتی دیگر جایی در دنیای فوتبال ندارد دیگر عامل دوندگی معیاری برای قهرمانی نمی باشد این جا آنالیز و تحلیل تیم ها و مهره چینی بازیکنان و تغییر آن با توجه به شرایط مسابقه است که تعیین می نماید کدام تیم موفق از زمین مسابقه خارج می گردد.

** روش های مقابله باحریف فوتبالی

 در بازی فوتبال به طور کلی دو روش مقابله با حریفان وجود دارد: روش اول بازی تهاجمی است یعنی اینکه که بازیکنان تیم توپ را در اختیار گرفته مالک توپ و زمین شده و به سمت جلو پیش می رونند و تیم حریف را وادار به عقب نشینی می نمایند و روش دوم نیز بازی تدافعی است یعنی بازیکنان اجازه مالکیت توپ را به حریف می دهند، از آن جهت که مهره هایشان دژ دفاعی مستحکمی در زمین خود تشکیل داده اند.

 در روش دوم نگاه  تیم به ضد حمله هایی است که با استفاده از غفلت تیم حریف می توان تشکیل داد.

** استراتژی مالکانه

درروش اول که تیم سعی در مالکیت توپ و زمین دارد می بایست تمرینات فراوانی برای چگونگی حفظ توپ در زمین انجام داد این وظیفه اغلب بر عهده هافبک های پاسور است و  به همین صورت مدافعین کناری به یک سوم میانی اضافه می شوند و سبب برتری عددی تیم می شوند.

 این مجموعه با گرد آوری و هماهنگی مهاجمین و هافبک های پاسور فراهم می آید.

 در این روش که بازیکنان اغلب درنیمه زمین حریف حضور داردخط دفاع نیز در نیمه زمین تشکیل می گردد تا اگر بازیکنان به هر طریقی توپ ومیدان را از دست دادند بازیکنان دفاعی با پرسه نمودن توپ را پس گرفته و باز مالکیت را از آن خود نمایند.

** استراتژی نگاه به ضد حمله

 اغلب تیم هایی که  گل کمی  می خورند آن هایی می باشند که به بازی تدافعی روی می آورند.

 بازی تدافعی اگر چه ریسک گل خوردن هم دارد ولی با کمی هوشیاری می توان در کنار عدم دریافت گل با ضد حمله های ناگهانی و فرصت طلبانه به گل هم رسید.

در این استراتژی بازیکنان سرعتی در خط حمله برای استفاده موثر در ضدحملات و مدافعان  قدرتمند و خط دفاع مستحکم برای عدم گل خوری ضرورت دارد.

** نقش گلر

 گلرها شاید مهم ترین بخش یک تیم باشند چرا که بسیار اوقات اشتباهات خط دفاع توسط یک گلر خوب به چشم نمی آید.

وقتی بازیکنان  از دروازه خود مطمئن باشند ، عملکرد بهتری خواهند داشت.

 گلرها در واقع حساس ترین بخش و تعیین نماینده اصلی نتیجه دیدار تیم ها می باشند.

** سیستم های فوتبالی

 سیستم های بازی بازیکنان در فوتبال نیز از جمله عوامل موفقیت یا عدم موفقیت تیم هاست، به طور مثال سیستم ۱-۳-۲-۴  سیستم مناسب برای بازی مالکانه دفاع و ضد حمله و عمقی است یعنی سیستمی که در همه حال استفاده می گردد و با توجه به اهداف مورد نظر سرمربی سیستم مورد نظر بازی تعیین می گردد و بازیکنان بر این اساس چیده می شوند./آق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.