تقارن هفته دفاع مقدس با هفته کرامت دلیل اصلی برگزاری جشنواره است

دبیر جشنواره ادبی هشت:

سینما پرس – گروه هفت هنر/ حسین فتاحی ضمن ابراز رضایت از تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره، تقارن هفته دفاع مقدس با هفته کرامت در سال را دلیل اصلی برگزاری جشنواره ادبی هشت دانست.

حسین فتاحی دبیر جشنواره ادبی هشت در گفت و گو با خبرنگار ادبیات سینما پرس در مورد این جشنواره اظهار داشت: امسال به علت تقارن هفته دفاع مقدس با هفته کرامت جشنواره ادبی هشت برگزار می شود که انتخاب نام عدد هشت نیز برای این جشنواره به خاطرهشت سال دفاع مقدس و امام رضا«ع» که امام هشتم است، می باشد.

وی ادامه داد: جایگاه معنوی امام رضا«ع» درروحیه رزمندگان و پیوند روحی ایشان با رزمندگان و خانواده هایشان به عنوان موضوع این جشنواره محسوب می شود، علاقه مندان می توانند داستانهای کوتاه، مینی مال و خاطرات خود را تا پایان مرداد ماه به دبیر خانه جشنواره ارسال کنند.

فتاحی تصریح کرد: پس از پخش تیزر از طریق رسانه ملی جهت شرکت علاقه مندان در جشنواره حجم قابل توجهی از آثار در قالب های یاد شده به دبیخانه ارسال شد که داوری آنها از شهریور آغاز می شود.

دبیر جشنواره در خصوص داوران گفت: به علت آنکه تعدادی از داوران مورد نظر ما آثاری را به جشنواره ارسال کرده اند بنابراین انتخاب نهایی داوران پس از پایان مهلت تعیین شده برای ارسال اثر صورت می گیرد.

وی در مورد برگزاری این جشنواره در سالهای آینده، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تقارن دو هفته کرامت و دفاع مقدس در سال جاری صورت گرفته است ادامه یافتن این جشنواره به صورت سالانه هنوز مشخص نیست و بستگی به نظر شورای جشنواره دارد.

انتهای پیام/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۹۷۱


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.