تقدیر رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران شمال از بسیج دانشجویی

به گزارش خبرنگار دانشگاهممتازنیوز، مسعود اخوان‌فرد با تاکید بر اینکه متاسفانه از بلند گوهای مختلف از جمله این واحد دانشگاهی در راستای برخی اهداف سیاسی برخی افراد سوء استفاده کردند گفت: این فتنه را جریان اصیل درونی دانشگاه آزاد و جریان بسیجی کل کشور مهار کردند.

مسعود اخوان‌فرد رئیس واحد تهران شمال دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه با شورای مرکزی بسیج اساتید این واحد که در واحد تهران شمال این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به همزمانی این ایام با غائله سال ۷۸ گفت: ۱۸ تیر به لحاظ اینکه فتنه‌ای علیه کشور بود، تلخ و به جهت اینکه منجر به بصیرت افزایی شد، یک روز شیرین به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه از اینگونه فتنه‌ها برای ملت‌ ایران زیاد طراحی می‌شود، افزود: دشمن ما را رها نمی‌کند؛ یک روز به بهانه هسته‌ای و روز دیگر به بهانه دیگری با ما دشمنی می‌شود.

اخوان فرد با یادآوری حرکات موذیانه گروهک‌های ضدانقلاب در سال ۵۸ و در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، سال ۶۸ و جریاناتی در درون مجلس خبرگان رهبری و ۱۸ تیر ۷۸ در دانشگاه تهران، اظهار داشت: آشوب‌های مرزی- فتنه ها و دیگر جریانات انحرافی با حضور مردم و به عنوان نمونه توسط بیعت همه جانبه و گسترده و مردمی در موضوع انتخاب مقام معظم رهبری به عنوان خلف شایسته و صالح حضرت امام (ره) و حضور بسیجی ملت در ۲۳ تیر ماه ۷۸ و ۹ دی ۸۸ توطئه‌ها را در نطفه خفه کرد.

به گفته وی، در دوران سازندگی جریانی در بدنه نظام نفوذ کرد که اعتقادی به ارزش‌ها نداشت؛ این افراد از فضای انتخابات ۷۶ سوء استفاده و خود را تحمیل کردند. این فضا تا جایی ادامه داشت که کسانی که باید بازوی حرکت علمی می‌بودند، با حرکت‌های نابجا و مساله دار، به جای فعالیت علمی، سیاسی‌کاری کردند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه متاسفانه از بلندگوهای مختلف ازجمله این واحد دانشگاهی در راستای اهداف سیاسی برخی افراد سوء استفاده کردند، گفت: این فتنه را جریان اصیل درونی دانشگاه آزاد و جریان بسیجی کل کشور مهار کردند.

وی با اشاره به اینکه باید مراقب باشیم که غفلت نکنیم، تصریح کرد: پس از حادثه ۷ تیر و شهادت شهید بهشتی عده‌ای که از وی بد می‌گفتند، سر قبر شهید رفتند و حلالیت طلبیدند اما امروز دیگر از سن جامعه ما گذشته و پذیرفته نیست که شاهد باشیم بهشتی‌های زمان مظلوم بمانند؛ اینکار وظیفه بسیجی‌هاست.

اخوان فرد با انتقاد از کمی تعامل فعال بین اقشار تخصصی بسیج نظیر بسیج جامعه پزشکی و مهندسین و حقوقدانان و اساتید، پژوهشکده عفاف و حجاب بسیج جامعه زنان را یکی از مهمترین این مراکز معرفی کرد و افزود: در بسیج همانند این پژوهشکده، بیش از ۸ پژوهشکده مختلف وجود دارد که می‌توان از امکانات آنها استفاده کرد و به لحاظ عدم استفاده بهینه در بعضی مواقع تکرار و موازی کاری پیش می‌آید.

در ادامه این جلسه یکی از اعضای شورای مرکزی بسیج اساتید به ارائه برنامه‌های بسیج پرداخت و گفت: در نظر داریم در آبان ماه، همزمان با تاسیس این واحد دانشگاهی، نشستی برگزار کنیم؛ علاوه بر آن ۴ همایش و سخنرانی درباره کرسی‌های آزاداندیشی خواهیم داشت.

همچنین قدرت الله طاهری جانشین مرکزی بسیج اساتید تهران بزرگ در این نشست به بیان بخشی از برنامه‌های مهم بسیج اساتید پرداخت.

وی با بیان اینکه دستیابی به قله‌های رفیع علم و ایجاد دانشگاه اسلامی نیاز به نیروی انسانی متعهد دارد، گفت: در این راستا سازمان بسیج اساتید حلقه‌های علمی را با محوریت استاد تعریف کرده است تا با این حلقه‌ها که دانشجویان در آن حضور دارند، کادر نیروی انسانی آینده تامین شود.

به گفته طاهری، در انجمن علمی استاد و دانشیار در قالب علمی فعالیت می‌کنند تا ارتباط بین دانشگاه و صنعت ایجاد شود.

وی افزود: علاوه بر این حلقه صالحین برای کادر سازی بسیج اساتید در قالب گروه‌های ۱۰ و ۲۰ نفره تشکیل شده است که هر ۳ حلقه توسط یک استاد برتر اداره می‌شود.

طاهری در خصوص کرسی‌های آزاداندیشی نیز با بیان اینکه در این حوزه مشکل داریم، گفت: با تغییرات مدیریتی در دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون در واحد علوم تحقیقات این دانشگاه ۳ تا ۴ کرسی برگزار شده است.

وی افزود: اگر دانشجو حرفش را نزند این در جایی دیگر درز پیدا می‌کند؛ اگر شبهات انباشته شود فتنه ۸۸ و قبل آن ایجاد می‌شود.

به گفته جانشین مرکز بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران، باید محوریت حرکت بسیج در دانشگاه در بین بسیج دانشجویی و کارکنان در تمام دانشگاه‌ها بسیج اساتید باشد.

منبع: سایت دانشگاه آزاد واحد تهران شمال


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.