تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید ایرلند به صالحی

۱۸م آذر ،

در دیدار صالحی با سفیر تازه اکردیته ایرلند صورت گرفت

الیور گروگن سفیر تازه اکردیته ایرلند در ایران، ضمن دیدار با صالحی رونوشت استوارنامه خود را تقدیم نمود.

به گزارش حوزه سیاست خارجیممتازنیوز، الیور گروگن سفیر تازه اکردیته ایرلند در ایران امروز شنبه ضمن دیدار با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه رونوشت استوارنامه خود را تقدیم نمود.

صالحی در این دیدار با اشاره به روابط خوب سیاسی بین دو کشور، ابراز امیدواری کرد در دوره ماموریت سفیر تازه ایرلند شاهد توسعه و گسترش بیش از پیش روابط فیمابین به خصوص در ابعاد اقتصادی و تجاری باشیم. 

وزیر امور خارجه با اشاره به ظرفیت های بسیار گسترده ایران برای توسعه روابط به خصوص در حوزه های اقتصادی و تجاری با اروپا افزود: ایران همواره آمادگی دارد تا بر اساس اعتماد و همکاری متقابل، روابطی مبتنی بر احترام متقابل و در راستای مصالح و منافع مشترک در جهت توسعه و گسترش همه جانبه روابط دو یا چندجانبه با کشورهای اروپایی را دنبال نماید. 

الیور گروگن سفیر تازه اکردیته ایرلند در این دیدار ضمن ابلاغ سلام‌های همتای ایرلندی خود به وزیر امور خارجه کشورمان، آمادگی کشورش را برای توسعه و گسترش همکاری‌ها در همه زمینه‌ها اعلام نمود و خاطر نشان کرد : دولت و مردم ایرلند به ایران بعنوان یک تاریخ و تمدن بزرگ  به دیده احترام می‌نگرند.

 سفیر تازه ایرلند همچنین بر موضع کشورش مبنی بر اهمیت و ضرورت گفتگو بعنوان تنها راه حل و فصل بعضی مسائل موجود بین ایران و غرب تاکید کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.