تقدیر رییس مجلس از خدمات آیت‌الله مقتدایی

 دکتر علی لاریجانی، شامگاه روز گذشته در ادامه دیدار با علمای قم، به دیدار آیت الله مقتدایی، دبیر دوم شورای عالی حوزه، عضو خبرگان رهبری و مدیر سابق حوزه های علمیه سراسر کشور رفت.
در این دیدار آیت الله مقتدایی، در سخنانی با اشاره به فعالیت های دوره چهاره ساله مدیریت خود در حوزه‌های علمیه، گفت: به حمدالله در این دوره فعالیت‌هایی خوبی در حوزه‌های علمیه انجام شد که انشاءالله ادامه خواهد یافت.
تشکیل شورای استانی حوزه در ۲۷ استان
مدیر سابق حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: در ۲۷ استان با حضورعلمای تراز اول و نمایندگان ولی‌فقیه، شورا ی استانی حوزه علمیه تشکیل شده‌ است.
آیت الله مقتدایی با تاکید بر این که درهراستان یک مدرسه جامع علمیه تشکیل شود، گفت: تحقق این موضوع می‌تواند تفکر اسلامی را بیش از پیش در کشور نشر دهد.
عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: تجربه نشان داده است در هر جایی که حوزه علمیه وجود داشته باشد، گروه‌هایی انحرافی جرات فعالیت پیدا نمی‌کنند.
دبیر دوم شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به این که پزشکان به طور جدی بنده را از فعالیت‌های اجرایی منع کردند، اظهار داشت: به همین دلیل دیگر نمی‌توانستم مسئولیت حوزه‌های علمیه سراسر کشور را بر عهده داشته باشم.
لاریجانی: از توسعه حوزه های علمیه غفلت شده است
دکترعلی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار، با اشاره به تاثیرات فرهنگی حوزه‌های علمیه در استان‌ها، تصریح کرد: متاسفانه در موضوع توسعه این مراکز غفلت شده است
وی با تقدیر از خدمات آیت‌الله مقتدایی در طول مدیریت حوزه‌های علمیه سراسر کشور، گفت: اقدامات بزرگی که در این دوره شکل گرفته به سبب فعالیت‌هایی اجرایی بوده است که قبلا آیت‌الله مقتدایی برعهده داشته است.
رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین ابراز امیدواری کرد فعالیت‌ها و اقداماتی که در دوره مدیریت آیت‌الله مقتدایی در حوزه های علمیه شروع شده، ادامه پیدا کند و منشا خیر و برکت برای کشور شود. 

/۶۲۳۰۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.