تقدیر صالحی از مواضع مثبت ارمنستان در خصوص فعالیت های صلح آمیز هسته‌یی ایران

۱۹فروردین۱۳،

23-375.jpg

وزیر امور خارجه کشورمان، از مواضع مثبت ارمنستان در خصوص فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان تقدیر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی اکبر صالحی که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور ارمنستان به این کشور سفر کرده است، بعداز ظهر روز دوشنبه در دیدار با سرژ سرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان با ابلاغ سلام و تبریک رئیس جمهور اسلامی ایران بمناسبت انتخاب مجدد وی ، بر ارتقاء همکاری‌های فیمابین در حوزه های مختلف در دوره تازه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روابط تاریخی و فرهنگی فیمابین و ضمن مرور همکاری‌های اقتصادی در حوزه انرژی و حمل و نقل ظرفیت‌های موجود برای توسعه مناسبات را بالاتر از وضعیت موجود روابط ارزیابی کرد و افزایش هرچه بیشتر همکاری‌های فیمابین را خواستار شد.

صالحی با تشکر از مواضع مثبت ارمنستان در خصوص فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان شرایط سوریه و مشکلات ناشی از دخالت خارجی در این کشور را تشریح و مواضع شفاف و صریح جمهوری اسلامی ایران در قبال سوریه را تبیین و حمایت کشورمان از اصلاحات آغاز شده از سوی رئیس جمهور بشار اسد و همچنین پشتیبانی از مردم سوریه در تعیین حق سرنوشت خود در فضایی امن و با ثبات را مورد تاکید قرار داد.

سرژ سرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان نیز در این دیدار با تشکر فراوان از حضور وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه در مراسم تحلیف خود ، روابط دو کشور را روابطی ویژه ارزیابی نمود و ابراز امیدواری کرد همکاری‌های فیمابین در حوزه های مختلف اقتصادی – تجاری و فرهنگی هم سطح با روابط سیاسی گسترش یابد.

وی با تاکید بر اهمیت تبادل هیئت های سیاسی – اقتصادی بین دو کشور ، سفر آتی مقامات کشورمان برای پیگیری روابط را مهم ارزیابی کرد.

رئیس جمهور ارمنستان همچنین دخالت نیروهای خارجی در امور سوریه که سبب استمرار خشونت و کشتار در این کشور شده است را عامل پیچیده تر شدن شرایط سوریه دانست.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.