تقدیر فستیوال بین‌المللی فیلم تسالونیکی از ˝تابور˝

۲۳ آبان ،

بخش رقابتی پنجاه‌وسومین فستیوال بین‌المللی فیلم تسالونیکی در یونان برای یک دستآورد هنری از فیلم سینمایی ˝تابور˝ به کارگردانی وحید وکیلی‌‌فر تقدیر کرد.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین، فیلم سینمایی “تابور” به کارگردانی وحید وکیلی‌‌فر در دو نوبت در سالن المپیای شهر تسالونیکی و در بخش مسابقه پنجاه‌وسومین این فستیوال بین‌المللی به روی پرده رفت و اعضاء هیئت داوران این فستیوال به خاطر یک دستاورد هنری از این فیلم تقدیر ویژه کردند.

بنابر این گزارش تفسیری، “توماس الساسر”، نویسنده و منتقد هلندی ریاست هیئت داوران را برعهده داشت و “اول کریستین مدسن”، کارگردان از دانمارک، “لفوی گودجونسدوتیر”، کارشناس سینما از ایسلند، “جو پادرو رودریگر”، کارگردان از پرتغال و “تیموس باکاتاکیس” از یونان نیز دیگر اعضای هیئت داوران بخش رقابتی پنجاه‌وسومین فستیوال بین‌المللی فیلم تسالونیکی را برعده داشتند.

“تابور” که دومین فیلم بلند وحید وکیلی‌فر پس از فیلم “گشر” است مورد استقبال تماشاچیان و منتقدین حاضر در فستیوال تسالونیکی قرار گرفت به گونه‌ای که از این فیلم به عنوان متفاوت‌ترین فیلم سینمای ایران یاد کردند. “تابور” تصویری مدرن و روایتی آخرالزمانی از تهران ارائه می‌دهد که آن را نسبت به فیلم‌های متعارف سینمای مستقل ایران بسیار متفاوت می‌نمایاند.

در بخش رقابتی فستیوال بین‌المللی فیلم تسالونیکی، ۱۵ فیلم از کشورهای مختلف جهان به نمایش درآمد که در آن بین فیلم برنده شیر طلای آینده فستیوال بین‌المللی فیلم ونیز و برنده جایزه بزرگ هفته منتقدین فستیوال بین‌المللی فیلم کن به همراه فیلم “تابور” به رقابت پرداختند.

در خلاصه داستان “تابور” آمده: و اکنون انسان بیش از پیش، همچون پدیده‌ای تنها و نوظهور در این جهان، به خود می‌اندیشد و با بیم و امید، چشم‌اندازی غبارآلوده را به نظاره می‌نشیند که شاید تولدی دیگرگونه از تابور زمین یابد و مرهمی و نوازشی و گهواره‌ای در راه باشد.

فستیوال بین‌المللی فیلم «تسالونیکی» که یکی از مهم‌ترین اتفاقهای سینمایی اروپا محسوب می‌شود؛ محملی است برای کشف و معرفی فیلمسازان مستقل که خارج از جریان متعارف سینما در پی خلق فرم و شیوه‌های بیانی نو می‌باشند.

گفتنی است، فستیوال تسالونیکی امسال میزبان فیلمسازان سرشناسی از جمله؛ “آکی کریسماکی”، “گوستاگاوراس” و “عباس کیارستمی” بود.

 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.