تقلاهای یونان برای باقی ماندن در منطقۀ یورو

با آشکار شدن اظهارات یکی از وزرای فنلاند مبنی بر اینکه کشورش در حال آماده شدن برای خروج از منطقه یورو است، رهبران اروپا طی روزهای اخیر لحن خود را در برابر یونان تشدید کرده اند. به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ لوموند، روز یکشنبه وزیر دارایی یونان اعلام کرد که کشورش باید به هر قیمتی در منطقۀ یورو باقی بماند. یانیس استورناراس که پیش از آغاز نشستی اقتصادی سخن می گفت، افزود: باقی ماندن در منطقۀ یورو تنها گزینۀ موجود برای یونان است و این تنها راهکاری است که ما را از فقر نجات می دهد. وی افزود: یونان تنها کشور ناحیۀ یورو است که دولت هزینۀ زیادی برای حمایت از شهروندان اختصاص می دهد و دیگر نمی توان این روند را با قرض گرفتن از سایرین ادامه داد.
گفتنی است اعضای گروه تروئیکا مرکب از(اتحادیه اروپا، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا) روند نظارت بر اصلاحات اقتصادی یونان را در ماه سپتامبر مجدداً از سر می گیرند. اعضای تروئیکا اعطای وام ۳۱،۵ میلیارد یورویی را به اجرای برنامه های اقتصادی مورد نظرِ این گروه مشروط کرده اند. بدین ترتیب یونان باید برای سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۴ مبلغ ۱۱،۵ میلیارد یورو صرفه جویی کند. این مبلغ هفتۀ گذشته توسط تروئیکا به ۱۴ میلیارد یورو افزایش پیدا کرد. وزیر دارایی یونان افزود در صورتی که کشورش راهکارهای تروئیکا را به اجرا درنیاورد، حضور یونان در ناحیۀ یورو در معرض تهدید قرار می گیرد.
گفتنی است روز دوشنبه یورگ آسموسن، یکی از اعضای بانک مرکزی اروپا اعلام کرده بود که خروج یونان از منطقۀ یورو قابل مدیریت، اما بسیار پرهزینه است. این مقام اقتصادی افزود: کاهش رشد اقتصادی و افزایش بیکاری در یونان و در مجموع همۀ کشورهای اروپایی از جمله تبعات خروج این کشور از حوزۀ یورو است. آسموسن افزود: باقی ماندن یونان در منطقۀ یورو در دست خودِ این کشور قرار دارد.

۲۶۳۳۹
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.