تقلیل جمعیت خطر جدی برای کشور است/ ترویج فرهنگی نادرست با شعار”فرزند کمتر، زندگی بهتر”

اردیبهشت ۱۴۰۳

آیت‌الله خاتمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

یک استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه کم شدن جمعیت به عنوان یک خطر جدی برای کشور مطرح است، گفت: دشمنان این ملت جمعیت خود را به حدنصاب رسانده‌اند اما با ترویج فرهنگ نادرست “فرزند کمتر، زندگی بهتر” کشور ما را در چاله جمعیتی قرار داده‌اند که باید هر چه سریع‌تر با ترویج فرهنگ افزایش جمعیت با این خطر مقابله کنیم.

“آیت‌الله سید احمد خاتمی” در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با تأکید بر اینکه کم شدن جمعیت به عنوان یک خطر جدی برای کشور مطرح است، اظهار داشت: از نظر اجتماعی کمبود جمعیت برای هر کشوری خطر محسوب می‌شود.
 
وی افزود: کم شدن جمعیت از چند منظر قابل تامل بوده که اولین نکته قابل توجه این مسئله در جهت دینی است.
 
این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: دین به ما می‌گوید افزایش جمعیت مطلوب است نه کمبود جمعیت و همچنین پیامبر اکرم (ص) فرمودند: ازدواج کنید و فرزند بیاورید.
 
آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: در رابطه با افزایش جمعیت روایت بسیار بسیاری مطرح شده که همین کافی است تا متدینین را ترغیب به افزایش جمعیت کند.
 
وی با بیان اینکه گاهی مشکلات معیشتی در خصوص افزایش جمعیت مطرح می‌شود، ابراز داشت: روایات به مشکلات معیشتی دربارهٔ افزایش جمعیت پاسخ داده و تأکید کرده هنگامی که خدا فرزندی را عنایت می‌کند رزق او را فراهم کرده است.
 
این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید براینکه کمبود حدنصاب جمعیت منظری میهنی است، مطرح کرد: حتی اگر پایبند به دین هم نباشیم و  به کشور بانشاط علاقه‌مند باشیم باید اشخاص را به کثرت نسل و افزایش جمعیت ترغیب کنیم.
 
آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: دشمنان این ملت جمعیت خود را به حدنساب رسانده‌اند اما با ترویج فرهنگ نادرست “فرزند کمتر، زندگی بهتر” کشور ما را در چاله جمعیتی قرار داده‌اند که باید هر چه سریع‌تر با ترویج فرهنگ افزایش جمعیت با این خطر مقابله کنیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.