تقویت همکاری های ایران و فیلیپین در زمینه انرژی های نو و ژئوترمال

۲۳ آبان ،

به گزارش تفسیری سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،مجید نامجو  در دیدار وزیر صنعت و تجارت فیلیپین، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست بر لزوم گسترش روابط ایران و فیلیپین به ویژه در زمینه انرژی های نو و ژئوترمال تاکید کرد.

وی با اشاره به حضور پررنگ ایران در مجامع بین المللی در سال های اخیر، گفت: در ماه های اخیر، اجلاس های خوبی ازجمله اجلاس کشورهای عدم تعهد (نم) برگزار شده که با استقبال گسترده ای از سوی کشورهای مختلف جهان همراه بوده است.

وی ادامه داد: اجلاس نم زمینه خوبی را برای گسترش روابط ایران و دیگر کشورها مهیا کرده است.

وی به توجه ایران به انرژی های نو و تجدیدپذیر اشاره کرد و گفت: ایران بیش از ۳۰۰ روز در سال آفتاب داشته و در وقت کنونی توانایی تولید ۴۰ هزار مگاوات برق از انرژی های برقابی وجود دارد.

وزیر نیرو اضافه کرد: در ایران بیش از ۱۵ هزار مگاوات ظرفیت انرژی بادی وجود دارد در حالی که تقریبا بیشتر انرژی از طریق انرژی های فسیلی و نیروگاه های حرارتی تامین می شود.

وی گفت: در وقت کنونی نیز پروژه خوبی در مشکین شهر اردبیل در بحث ژئوترمال در حال اجراست.

وی با اشاره به روابط خوب جمهوری اسلامی ایران و فیلیپین، گفت: ما می توانیم این نوید را دهیم که افزون بر انرژی های نو، در رابطه با نیروگاه های حرارتی به فیلیپین کمک کنیم.

نامجو به ظرفیت نصب شده ۶۷ هزار مگاواتی کشور اشاره کرد و گفت: بیش از ۹۰ درصد این ظرفیت حرارتی و متکی به گاز است.

وی از شرکت مپنا به عنوان سازنده نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی در ایران یاد کرد و گفت: تجهیزات ساخت این شرکت، قابل رقابت با تجهیزات شرکت های پیشرفته جهان مانند زیمنس است.

وی ادامه داد: مپنا برنده بسیاری از مزایده ها در کشورهای دیگر شده است.

وزیر نیرو تصریح کرد: شرکت مپنا می تواند در مناقصه های کشور فیلیپین به خصوص نیروگاه های گازی برای تولید برق شرکت کند.

نامجو همچنین در این نشست از وزیر انرژی فیلیپین برای دیدار از ایران دعوت کرد و گفت: باید تلاش شود تا بخش های خصوصی دو کشور بیشتر با یکدیگر همکاری کنند و این دیدار می تواند آغاز کننده این همکاری ها باشد./عب


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.