تقویت بنیه اعتقادی و مذهبی دانشجویان از مهمترین اهداف است

۳۰م دیماه ،

6-796.jpg

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران، شعبه ایسنای دانشگاه علوم پزشکی تهران را به عنوان بهترین و موثرترین پل ارتباطی دانشگاه و جهاد دانشگاهی دانست و گفت: خوشبختانه ایسنا با برقراری ارتباط مستمر با اساتید و مسوولان دانشگاه و فعالیت در حوزه‌های مختلف دانشگاهی بخصوص اطلاع‌رسانی قوی در عرصه سلامت، پل ارتباطی خوبی را بین این دو مرکز ایجاد کرده است.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا منطقه دانشگاه علوم پزشکی تهران، زهرا نقی‌زاده در مراسم دیدار رییس، اعضا و معاونان جهاد دانشگاهی واحد علم پزشکی تهران با سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تهران به تشریح فعالیت‌های فرهنگی این واحد پرداخت و گفت: تقویت بنیه اعتقادی و مذهبی دانشجویان از مهمترین اهداف فعالیت‌های فرهنگی این مجموعه است که خوشبختانه در همین زمینه برنامه‌هایی مثل همایش ملی سلامت از دیدگاه قرآن، دوره‌های مهدویت، دوره‌های پژوهشی و آموزشی در خصوص طب اسلامی و بررسی مسائل اخلاق پزشکی و آموزش اخلاق اسلامی در بالین بیمار در معاونت فرهنگی این واحد برگزار شده است.

وی همچنین در خصوص فعالیت‌های جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در حوزه مهدویت، تصریح کرد: خوشبختانه جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران در حوزه مهدویت بسیار فعال عمل کرده بطوریکه ما در این زمینه دبیرخانه مهدی موعود با سابقه ۱۵ ساله و نشریه گل نرگس را داریم که علاوه بر آن پایگاه اینترنتی الکترونیکی گل نرگس نیز با محوریت مهدویت افتتاح شده است.

نقی زاده برگزاری جشنواره ملی بهار و نکوداشت مقام استاد را از دیگر دستاوردهای جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی در حوزه فرهنگی دانست و گفت: جشنواره ملی بهار هر ساله با پیام مقام معظم رهبری برگزار می‌شود که خوشبختانه استقبال خوبی از سوی دانشجویان و دانشگاهیان به این جشنواره به عمل می‌آید.

وی همچنین ایسنا علوم پزشکی تهران را از برترین و فعال‌ترین ایسناهای مناطق در کشور معرفی کرد و افزود: این مرکز با برقراری ارتباط مستمر و موثر با اساتید، مسئولان و اعضای هیات علمی در حوزه‌های سلامت و دانشگاهی فعالیت می‌کند که البته علاوه بر این خبرگزاری ما دفاتری نیز در دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران مستقر کردیم تا مسائل و اتفاقهای دانشکده‌ها را منتقل کند.

در ادامه این نشست امیرلله‌گانی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران، با تاکید بر اینکه نگاه این مرکز از فعالیت‌های فرهنگی به سمت فعالیت‌های آموزشی و کاربردی کردن آموزش در دانشگاه‌ها پیش رفته است، افزود: اگر چه جهاد دانشگاهی در ابتدای تاسیس به عنوان یک نهاد فرهنگی فعالیت‌های خود را آغاز کرده است اما رفته رفته این نوع نگاه به سمت فعالیت‌های آموزشی و کاربردی نمودن آن در دانشگاه‌ها حرکت کرده است تا از پتانسیل‌های موجود در دانشگاه در این راستا استفاده کند.

وی در ادامه تصریح کرد: فعالیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی از برگزاری دوره‌های کمک‌های اولیه، تربیت نیروهای امدادگر در کشور آغاز و با توجه به مقتضیات زمانی و شرایط جامعه و با کمک اساتید مجرب دانشگاهی این آموزش‌ها را کاربردی‌تر و تخصصی‌تر ادامه داد بطوریکه در حال حاضر ما در حوزه‌های پزشکی، دندانپزشکی، دوره‌های تخصصی و پیراپزشکی، قدم‌های استواری را برداشته‌ایم.

وی همچنین با تاکید بر اینکه فعالیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی بصورت همسو با فعالیت‌های دانشگاهی ارتباط دارد، افزود: خوشبختانه ما در حال حاضر در بهترین نوع تعامل با دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت قرار داریم و امیدواریم این تعامل‌ها بیشتر و مستمرتر ادامه داشته باشد.

در ادامه این مراسم دکتر غلامرضا اسماعیلی جاوید معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران افزود: جهاد دانشگاهی در حوزه پژوهش به رفع نیازهایی می‌پردازد که حل آن نیازمند کار تیمی و گروهی است تا مسائل را بصورت ریشه‌ای برطرف کند.

وی در پایان همچنین حضور تیمی و گروهی جهاد دانشگاهی در حوزه‌هایی مثل سرطان پستان، لیزر پزشکی، بیماری‌های آسم و آلرژی، مجموعه خدمات دندانپزشکی را از جمله نمونه‌هایی دانست که در آن به صورت تیمی و بنیادی فعالیت‌های پژوهشی را انجام می‌دهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.