تقویت تجهیزات و افزایش حقوق آتش‌نشانان انجام می‌شود

وزیر کشور گفت: روند تقویت تجهیزات و لجستیک آتش نشانان و افزایش حقوق و مزایای رفاهی آنها با جدیت تمام انجام می‌شود.

تقویت تجهیزات و افزایش حقوق آتش‌نشانان انجام می‌شود

به گزارش ممتاز نیوز، احمد وحیدی در آئین گرامیداشت روز آتش نشان گفت: در چهار دهه گذشته، مردم همیشه با قدرت در میدان بوده‌اند و صحنه‌های باشکوهی از حضور همه جانبه مردم، جوانان و خانواده‌ها را در این مرز و بوم شاهد بوده‌ایم که نشان از امید به آینده‌ای بسیار پرافتخار، پر عزت و پرعظمت است.

وزیر کشور همچنین از بانوان آتش نشان تقدیر کرد و ادامه داد: زنان و دختران پر افتخار و عفیف ما، ضمن ارتباط با خدا، پیامبر (ص) و اهل بیت (ع)، در همه عرصه‌های اجتماعی حضور فعالی دارند. همه عالم باید نسبت به این مساله آگاه شوند که بانوان ایرانی در عرصه آتش نشانی و در سایر عرصه‌ها حضور دارند و افتخار آفرینند.

وزیر کشور روحیه آتش نشانان عزیز کشور را شجاعت، رشادت، فداکاری و ایثارگری برشمرد و اظهار کرد: در طول یک سال گذشته در بلایای مختلف از نزدیک در جریان فداکاری‌های همکاران آتش نشانی بودم.

وحیدی اضافه کرد: اگر بخواهیم از قهرمانان اسم ببریم یکی از نزدیک‌ترین حوزه‌های قهرمانی، آتش نشانان عزیز کشور هستند و آنهایی که جانشان را برای رفاه، آسایش و سلامت مردم خود به خطر می‌اندازند.

آتش‌نشانان چشمان بیدار جامعه در حوادث گوناگون

وی آتش نشانان را قهرمانان بی ادعا توصیف کرد و گفت: در تبیین فعالیت آتش نشانان باید توجه داشت که در چه شرایط سخت، با چه فشار و مشکلات، کار کنند و در عین حال با تسلط بر روح و روان خود، دیگران را آرامش می‌بخشند و با نگاهی ژرف‌اندیش به حل مسأله‌ای که می‌تواند با جان انسان‌ها سر و کار داشته باشد، می‌پردازند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه آتش نشانان دارای شخصیت بارز و ممتاز مردمی هستند؛ افزود: همه بدانند که قهرمانان کسانی هستند که به هنگام نیاز مردم، سر از پا نشناخته و در خدمت مردم باشد، نه کسانی که به جای اینکه در خدمت مردم باشند، طلبکار هستند و به دنبال منافع خود باشند.

وحیدی اظهار کرد: قهرمانان کسانی هستند که با رویکرد عملی و ارائه جان که مهم‌ترین سرمایه است در خدمت باشند و برای همین بایستی به وجود آتش نشانان پر افتخار کشور ببالیم و از آنها تکریم کنیم.

وی با اشاره به حوادثی چون سیل تابستان امسال در منطقه امام زاده داوود تهران، یادآور شد: در این حادثه آتش نشانان تهران با تمام توان و ظرفیت وارد عمل شدند و امروز آتش نشانان تهران آنچنان قوی هستند که علاوه بر شهر تهران، آمادگی اجرای مأموریت در سایر نقاط کشور را هم دارند.

وزیر کشور ادامه داد: در حال حاضر در ۱۱۰ شهر کشور و در هزار و ۸۵ ایستگاه با بیش از ۲۳ هزار نفر آماده فعالیت و خدمت هستند و سالانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار عملیات دارند که نشان از تلاش شبانه روزی و جهادی این عزیزان است.

وحیدی با اشاره به رشادت‌های آتش نشانان کشور، گفت: آن موقع که مردم خواب هستند، چشم عزیزان برای حفاظت از مردم در برابر حوادث مختلف بیدار است و آماده کمک و امداد رسانی هستند.

وزیر کشور با اشاره به مطالبه آتش‌نشانان که توسط مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مطرح شد، اظهار کرد: افزایش حقوق و مزایای رفاهی فعالان آتش نشانی هم به صورت جدی دنبال می‌شود و موضوع عنوان پرافتخار شهادت برای فعالان این عرصه در دستور کار است.

تهیه ۱۰۰ دستگاه خودروهای آتش نشانی با نرده‌بان بلند، از دیگر محورهای مورد اشاره وزیر کشور بود که گفت: روند تقویت تجهیزات و لجستیک آتش نشانان با جدیت تمام انجام می‌شود.

رئیس شورای امنیت کشور گفت: ایران اسلامی با اتکا به مردم و با نشاط و امید روز افزون به آینده، همه نقشه‌های دشمنان را نقش برآب می‌کند و همچون همیشه ضربه محکمی بر دهان مزدوران گروه‌های تروریستی و تجزیه طلب وارد خواهد ساخت.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.