تقویت شوراهای حل اختلاف از اولویت‌های رییس قوه قضاییه است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ یکشنبه ۱۴ آبان۹۱،

19-117.jpg

رییس مرکز شورا‌های حل اختلاف کشور گفت: تقویت شوراهای حل اختلاف جزو اولویت‌های رییس قوه قضاییه قرار دارد.

به گزارش تفسیری خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی احمدی‌میانجی ظهر روز یک‌شنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس شورای حل اختلاف استان زنجان، اظهار نمود: خدمت‌رسانی به مردم باید سرلوحه کار همه قضات قرار گیرد و این اشخاص باید به این نکته توجه داشته باشند که مراجعه‌کنندگان پناهی جز آنان برای احقاق حق خود ندارند.

وی تصریح نمود: دادگاه‌ها جزو مراکزی به‌شمار می‌آیند که مراجعه‌کنندگان به آنها حاوی استرس بالا بوده و در حالت عادی قرار ندارند به همین خاطر نیاز است که به آنها دلگرمی داده شده و در فضایی آرام خدمات لازم ارائه داده شود.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه خدمت به مردم باید الگوی کار همه اشخاص مسئول قرار گیرد، ابراز نمود: در شوراهای حل اختلاف مبنای کار تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌ها و جلب رضایت مردم است و خوشبختانه در این رابطه تا حد بسیاری موفق عمل نموده‌ایم.

رییس مرکز شوراهای حل اختلاف کشور خدمت‌رسانی به مردم را وظیفه همه مسوولان دانست و گفت: قضات به‌گونه‌ای عمل نمایند که بعدها از فرصت خدمتی که از دست داده‌اند پشیمان نشوند.

احمدی‌میانجی در ادامه با اشاره به اهمیت جایگاه ولی‌فقیه، افزود: بنا به فرموده پیامبر اکرم(ص) کسانی که ولایت فقیه را قبول نداشته باشند بوی بهشت به مشامشان نخواهد رسید و این نکته باید مد نظر همگان قرار گیرد.

توکل حیدری رییس سابق شوراهای حل اختلاف استان زنجان نیز در این مراسم با اشاره به عملکرد این بخش در کاهش حجم رونده‌های ورودی به دادگاه‌ها گفت: سال قبل ۶۴ درصد از پرونده‌ها در شوراهای حل اختلاف رسیدگی و مختومه شده است که این آمار بسیار بالا بوده و نشان از ظرفیت بالای آن در رسیدگی به پرونده‌ها دارد.

وی با بیان اینکه باید وظایف شوراهای حل اختلاف به درستی روشن شده و قانون‌مند عمل نمایند، ابراز نمود: خوشبختانه در استان زنجان با توجه به جایگاه این شوراها توجه ویژه‌ای به امر آموزش و نظارت صورت گرفته است که این موضوع سبب ارتقاء خدمات اراده شده گردیده است.

حیدری کسب رتبه سوم در حل و فصل دعاوی و صلح و سازش شورای حل اختلاف استان زنجان را نشان از پویایی این مجموعه دانست و یادآور شد: بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها نیازمند توجه ویژه به این بخش است.

در پایان این مراسم «سیدنجم‌الدین صفوی» به‌عنوان رییس شوراهای حل اختلاف استان زنجان معرفی شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.